zondag 21 april 2013

ik blijf je naam noemen

zaterdag middag waren we samen voor de 3e keer na Yerèll*s sterven weer in zijn 2e thuis want zo kan je het WKZ toch wel noemen
13 jaar lang was het de plek waar we kwamen als hij weer in status raakte omdat de epileptische aanval op dat moment met de reguliere medicatie niet te stoppen was

we waren er eerder voor een afsluitend gesprek met de behandelend arts en de vaste verplk,, hadden er een gesprek met de genetica omdat ze meer hadden gevonden op wetenschappelijk gebied en nu waren we er dus weer maar op een heel andere manier

eind maart was ik er zelf al even alleen , ontmoette toen 2 heel goede bekenden/vriendinnen  die er met hun kind waren en had er ook een fijn gesprek met 1 van de vaste verplk. van mijn boy*

maar vandaag waren we er dus weer samen ..
samen met andere ouders en verdere familie die in de 2e helft van 2012 hun kindje hadden moeten loslaten maar ook waren er verpleegkundigen spelleidsters maatschappelijk werksters om de middag ook goed en proffesioneel te ondersteunen als hier behoefte aan was

een middag waar de namen van onze kinderen* genoemd mochten worden !!!!

we braken al snel toen er pianomuziek klonk.. juist muziek die Yerèll* altijd zo fijn vond
maar tranen je mocht ze gewoon laten gaan er werd niet opgelet ..je kon en mocht jezelf zijn..
we staken er een kaarsje aan , lieten een persoonlijk berichtje voor in het gedenkboek achter en luisterden naar gedichten, verhalen en muziek
vormden een grote kring als verbondenheid..
ja echt een heel waardevol uur om zo met mensen die op de zelfde manier (door ziekte) moesten loslaten je kind te gedenken

na afloop van dit uur mochten we ook nog even naar de afdeling en wilden we heel graag even samen in de snoezelruimte zijn...
hoeveel uren zouden we daar al die jaren doorgebracht hebben..
 de ruimte waar Yerèll* zo kon ontspannen en genieten .. de ruimte waar hij een afleiding van de lange dag mocht en kon vinden.. waar we wel eens een nachtje slapen als er op zaal veel rumoer was waardoor we de slaap niet konden vatten
een ruimte dus waar heel veel herinneringen liggen

we spraken er ook nog over na met mensen die soms jaren voor Yerèll* gezorgd hadden
een heel emotionele maar waardevolle middag !!!

we hoorden er o.a. dit gedicht ..
woorden waar ik me 100% bij aan kan sluiten ..

Een gedicht voor de kleine Ik, de jonge Jij

 Ik heb je lief, zeg ik
en ik wijs naar mijn hart
want daar heb ik je lief.

Ik heb je lief, zeg ik
en ik wijs naar mijn tenen
want daar komt het vandaan.

En de regenboog
daar wijs ik naar
want zoveel kleuren
heb ik je lief.

Ik heb je lief
alle zandkorrels onder mijn voeten,
zoveel

Jom Straub


Joey wilde niet mee ..de plek WKZ is voor hem een gesloten boek ..de zh. opnames vaak geen fijne periode ..
maar hij dacht deze middag ook zekers aan zijn broertje
toeval voor mij bestaat het nooit.. maar wonderlijk was het wel dat juist deze middag Racoon te gast was in een radioprogramma en je daar live bij aanwezig kon zijn..
Joey ging dus daarheen met een paar vrienden en dacht dus ook zekers aan Yerèll*

deze middag "leerden"we ook dat het juist goed en troostend is dat je de naam van je kind mag en kan blijven noemen..geboren uit de moederschoot maar voor altijd wonend in je hart .. daar altijd mee wandelend bij vreugde en verdriet

ieder geeft het op zijn manier invulling maar ik merk steeds vaker dat ik er graag over schrijf . praat.. een stukje verwerking ook noemt mijn psych het ..geen idee ik voel me er goed bij en dat staat voor mij voorop

de afgelopen maanden noemden we dus op verschillende plekken Yerèll*s naam
je leest er vaak over in  vorige blogs want mijn boy mis hem steeds meer xx

alles beleefde ik weer op een heel andere manier
maar ooooh wat fijn dat mijn boy op deze manier ook voor en door de buitenwereld niet zomaar vergeten word !!!

ik sluit af met het nummer gecomponeerd door Yerèlls muziektherapeut ..
een lied wat zo prachtig blijft  ik luister er graag na
maar ook Yerèll*s naam zal zo nooit vergeten worden want hij is verwerkt in de noem je naam slinger  gemaakt door iemand die ook met mijn boy* gewerkt heeft !!!
http://www.youtube.com/watch?v=0tpKPCTsZFI

Geen opmerkingen:

Een reactie posten