dinsdag 16 april 2013

hoe hard roep je HELP

dit blog is eigenlijk een vervolg op mijn verhaal van vorige weken .. http://yerell.blogspot.nl/2013/03/zwart-gatlicht-in-de-tunnel.html
en http://yerell.blogspot.nl/2013/04/schrikken.html als 2 belangrijkste van de laatste weken

volgens mij word het er binnen de gezondheidszorg allemaal echt niet beter op heden ter dage

Joey laat op zijn manier zo duidelijk merken dat hij help roept maar de mensen die dit op moeten pakken doen dit ons inziens onvoldoende
eerst roepen ze heel hard je moet je kind los laten hij is 20
krijg je daarna weer de verwijten ..ja je moet er wel voor zorgen dat hij bij mij op de afspraak verschijnt
ja dan moet je die plannen op een moment dat dit in mijn agenda past

van de week escaleerde het weer
waar we heel gezellig dachten te bbq-en met zijn 3-tjes want het was tenslotte heerlijk weer
was een heel simpel vraag een trigger in zijn koppie en vloog het servies door de lucht om vervolgens in scherven te landen
omdat mijn man het echt zo spuugzat was belde hij de crisis maar die kon weinig verwees terug naar de hulpverlener.. omdat we ons echt niet veilig voelden mede ook doordat Joey riep ik wil niet meer maar ook dreiging op een andere manier liet zien .. politie in geschakeld
die ons wel lijken te begrijpen en ons ook bemoedigden je handelt prima
omdat de crisis geen tijd had kwam het er op neer dat Joey mee naar buro moest .. en omdat wij als ouders toch de meest veilige thuishaven zijn volgens de crisis kwam hij later gewoon weer thuis
de politie was ernstig verbaasd want hun ervaringen zijn gewoon niet mee genomen bij besluiten

tja we zijn al zo teleurgesteld in hulpverlening dat we nu ook zoiets hadden we tobben wel door
maar de politie die vandaag weer even kwam kijken was het daar niet mee eens
er waren afspraken gemaakt en die moesten ze waar komen vanuit ggz anders weet Joey echt niet meer waar aan hij toe is
via de huisartse dus contact met de hulpverlener gehad die niet echt blij is met ons
ja dat zal allemaal wel maar waar moeten we dan aan kloppen zij heeft dan wel een zelfde achtergrond als mij binnen het werkveld maar als moeder wil ik afstand in de situatie rondom mijn zoon
haar nu gevraagd om te overleggen met de psychiater hoe we een puberende autist die ook nog erg veel mee moest maken weer op de rails kunnen krijgen
zij wil hem op een dagbehandeling plaatsen maar Joey wil niet anders als zijn leeftijdgenoten behandelt worden dus verschijnt daar niet kleien en gymen kan hij ook thuis of met vrienden

er lopen ook allerlei beroepsprocedures binnen het CIZ ..daar kan zij volgens crisis en politie ook invloed in uit oefenen haar dit ook gevraagd te doen

en dan hoop ik dat we langzaam aan weer in een rustiger vaarwater mogen gaan komen

doe je als moeder dan niets denk je mss
??
nou ik heb samen met Joey gekeken waar er vacatures in de buurt zijn
een aantal open sollicitaties de deur uit
en die gaan toch wel reacties opleveren blijkt

zo is hij nu naar een informatie avond bij een zorginstelling waar ze vakantie en weekend personeel zoeken ..hij heft eerder als huiskamer begeleider binnen een verpleeghuis gewerkt als vakantie baantje en dat beviel goed dus wie weet

maar ook mag hij van de week op gesprek bij een tuincentrum waar de drukke tijd weer aanbreekt en ze gemotiveerde jonglui zoeken

als hij weer in een ritme komt zal hij vast ook weer beter in zijn vel gaan zitten
een centje verdienen waardoor hij ook weer meer bewegingsruimte krijgt

ondanks de zorg wil ik het toch positief blijven bekijken !!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten