zaterdag 10 november 2012

je krijgt het "zomaar" kado

een paar hectische dagen achter de rug
maar al waren ze pittig in vele opzichten ik kan er ook met en dankbaar gevoel op terug kijken

laten we maar met het vervelendste beginnen de uitslag waar ik in eerdere blogs over schreef heeft een naampje http://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/lichenplanus.htm
afgelopen woensdag regelde mijn huisartse een spoedafspraak bij de dermatoloog ..ik kreeg de uitslag na Y* overlijden en dacht eerst dat het door de stress was..toen het niet wegtrok en de jeuk niet meer te dragen was ging ik naar een andere dokter en kreeg smeerseltjes die weing hielpen..gister zat ik dus bij de dermatoloog..het komt vaker voor en idd bij mensen  tussen de 40-50 jaar ..de oorzaak weten ze niet en al krijg ik nu zalfjes echt weg trekken zal het wss niet maar de jeuk moet draaglijker worden..over 2 mnd weer terug en voorlopig onder controle blijven
het ziet er echt niet uit maar gelukkig breekt de winter aan en dragen we voornamelijk lange mouwen..
het is niet anders ik moet het maar accepteren zoals het is..3 dokters kwamen er gister bij en waren echt heel lief voor mij omdat ik maar dacht dat de stress de factor was en dus vertelde over mijn boy..
hopen dat de zalfjes de jeuk weg halen dat zal al erg fijn zijn...

gister had ik echt en overvolle dag..
eerst an t werk en daar liep ook niet alles zoals ik zou willen maar ik was op tijd klaar ..hier thuis even een snelle douche want ik mocht met mama naar een bijeenkomst voor mantelzorgers..we kregen een high tea aangeboden in het restaurant waar ik 6,5 jaar terug ons trouwfeestje gaf..het restaurant zit in een school waar ze horaca opleiding geven en de leerlingen krijgen punten op wat ze presteren dus hun best doen ze wel ..erg leuk om nog herkend te worden en die meneer had het van mijn boy gehoord en was echt erg lief toen ik in tranen uitbarstte
we werden echt verwend met allerlei lekkers ..ik ontmoette er nog bekenden en had echt een fijn smakelijk uur voor ik dus eerder weg moest omdat ik ri. de dermatoloog moest..
weer thuis was manlief er al en Joey nog thuis was in zoverre handig dat hij mee hielp om het avondeten klaar te maken..Annet en Ada druppelden ook binnen we aten voor ons doen erg snel want juist met zijn allen vind ik langer tafelen en bijklessen gezellig maar we mochten naar noem je naam en dat begon om 19.00 ..niet eens veel te laat arriveerden we en liepen er met velen de route over het terrein..het filmpje laat een ompressie van vorig jaar zien maar zo ervaarden wij het ook http://www.youtube.com/watch?v=xQPTRtgiTcg
het was echt heel emotioneel maar ook wel erg mooi om dit te doen..mochten paar keer iets doen zo werd Y.* naam in de lucht geschreven en waaide mee met de wind..om zo nooit vergeten te worden..maar maakten we ook een bootje die over de vijver weg vaarde ri de horizon.. we hoorden mooie muziek praten met een kunstanaresse die zelf ook haar zoon had moeten loslaten en haar verwerking op het creatieve gebied had gevonden..alle mensen om het gezin heen die je nodig had maar soms te veel waren had ze verwerkt in een spinneweb van stiek en aan die stieken mocht je een blad hangen ..de wind en de blaadjes ze hadden Yerell altijd zo geboeid en ik vond het dan ook wel een mooi symbool om het ook samen met Lex te doen en natuurlijk stonden we lang en uitgebreid bij de noem je naam slinger waarin Y.* ook verwerkt is  wat is het een mooi resultaat geworden !!!!
er was veel meer te doen maar we kozen toch wel bewust wat we wel en niet wilden ..staken nog wel een kaars voor onze boy* aan
Joey en de meiden hadden al snel door dat zij anders de route wilde lopen als wij ,we zagen veel bekenden en braken ook vrij snel als we over Yerell vertelden hun hadden dus sneler gelopen en waren bij de boerderij heerlijk watgaan drinken hadden ook wel wat gedaan maar vooral geluisterd en gewacht zoals ze het omschreven

weer thuis hadden we nog een gezellig uur dankzij de frietpan die nog wat lekkers " toverde " voor de inwendige mnesn en waar we tot gesprek kwamen naar wat we gezien en ervaren hadden voordat de meiden weer naar Werkhoven reden..

de vrijdag verliep dus erg snel doordat hij overvol zat maar tot vervelen kom ik echt nog niet
ben ook erg blij met al die lieve vriendinnen die er voor me willen zijn

want do. had ik niet mijn sterkste dag ..was flink emo en daar geef ik dan ook maar aan toe..een paar dinnen wilden naar mij luisteren toen ze me belden ..en ook was er een vriendin die even naar hier kwam en een echte arm omme heen sloeg..samen gingen we ook naar Yerells plekje  echt fijn ..
do. was ik ook bij de juwelier om te kijken hoe mooi de armband is die ik als blijvende herinnering van mijn vriendinnen en bekenden uit de epilepsie werled mocht uitzoeken..manlief deed er nog wat geld bij waardoor ik echt iets moois heb uit kunnen zoeken..nu is hij nog bij de juwelier omdat Yerells naam er nog in gegraveerd word..maar ik heb echt iets moois straks !!!

opnieuw leren leven ik doe echt mijn best maar het lukt me nog niet altijd
dan kan ook niet net 2 mnd verder..

er is nog van alles te regelen zo ook de rolstoelbus..maar waar wij vrij makkelijk dachten we weten zelf een belangstellende regelen een taxatierapport zodat we en richt vraagprijs weten is het weer veel ingewikkelder onze eigen garage kan niets en de dealer die de aanpassingen deed wil dat we komen ..maar neiuw vennep is niet naast de deur.. en de weekenden zitten vaak al vol..nu maar even nadenken hoe we het willen en ggaan doen..
een vervangend autootje hebben we al..vanmorgen is Alex hem op onze naam gaan zetten..mijn schoonmama stopt op haar leeftijd met rijden en haar toyota aygo heb ik overgenomen handig ook voor mijn werk...wel een automaat maar daar wen ik vast ook snel aan..en als Joey straks zijn rijbewijs mag halen ook wel handig voor hem al heb ik hem zelf ook echt wel nodig want fietsend werken is niet te doen..

veel leuke dingen krijgen we ook aangeboden zo gaan we vanavond met vrienden van Lex naar een 40+ avond in de beste discotheek van nederland volgens de krantenberichten van de week..ik ben al jaren niet meer in de discotheek geweest en heb er eigenlijk ook wel een dubbel gevoel bij maar het word vast ook wel weer een fijne avond..moet soms ook gewoon weer een drempel over dat je ondanks je verdriet genieten mag..http://www.brothers.nl/brothers/agenda/107/40_Forever

morgen naar een concert van het koor waarin mijn zwager en schoonzusje zingen en oma graag heen wilde..ben wel eerder geweest en vond het toen fijn..zal nu vast ook wel weer zo zijn..liederen horen waar het geloof een rol in speelt de kracht waardoor ik het momenteel volhoud..

zo zijn en komen de dagen voorbij..en heb ik weinig kans me te vervelen
dankbaar dus ook wel weer want door dat ik druk ben ook minder tijd tot piekeren..

nog een fijn en goed weekend
groetjes vanuit Laren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten