donderdag 9 mei 2013

laat me toch ...

nadat mijn 1e huwelijk strandde was er meteen al 1 ding duidelijk ..
de definitie papa vulde de vader van mijn kinderen heel anders in als ik me van te voren had voorgesteld
er waren afspraken gemaakt via de rechter waar hij zich aan moest houden en dat werd door instanties in de gaten gehouden maar meer als nodig was ondernam hij ook echt niet

de mannen die nieuw in mijn leven kwamen kregen vaak al snel van hem te horen dan kan je ook vader voor mijn kinderen zijn maar dat is natuurlijk nooit echt mogelijk

al doet/deed Alex echt alles voor mijn boys hun eigen bloed zal hij nooit zijn

Joey heeft het er altijd lastig mee gehad .. toen zijn opa en oma nog leefden kwam hij er met regelmaat .. maar sinds zijn oma overleed zag je de frequentie in het gaan al snel afnemen
er was nog minder initiatief van vaders kant om zoonlief te laten komen naar Yerèll* keek hij nauwelijks om wat Joey ook maar niet kon vatten .. Yerèll* verdiende toch ook gewoon zijn aandacht zoals de andere opa en oma en vele anderen hem wel gaven

hij had een nieuw gezin gestart en daar was hij druk mee .. zijn zoons hoorden bij een leven wat hij afgesloten had vertelde hij mij eens
tja maar je kinderen zijn en blijven je kinderen en zekers als ze een meer aandacht als normaal vragen verwerken ze alles ook anders

Joey loopt er al een poos op vast
hulpverleners hebben hem proberen te helpen maar de opmerking mijd hem en sluit dat hoofdstuk is echt makkelijker gezegd als gedaan

na het overlijden van Yerèll* had hij wel even de hoop dat er ook weer contact zou komen mede ook met zijn "zusjes" waarvan er al jaren een foto op zijn kamer hangt .. maar het bleef stil .. maanden lang .. niets hoorde hij rond de feestdagen .. en met zijn verjaardag lag er plots wel een kaart .. op een moment dat hij juist net voor zichzelf had besloten ik sluit dat boek nu echt..

pfff wat heeft die boy het zwaar
ik had hem netjes verteld dat er contact gezocht moest worden omdat er wettelijke dingen gingen veranderen nu hij stopte met studie voor een poos  .. samen kozen we er voor dit te doen via de mail.. en daarop heeft hij dus zo plots de telefoon willen pakken.. we waren niet thuis maar nummer melder vertelde het ons wel ..
ik wil het gewoon niet !!!!
jaren is hij er niet voor me geweest of wilde hij er niet zijn een paar keer was hij er vliegensvlug omdat hij dan de trotse vader uit wilde hangen maar meer was hij er niet en dat is maar gewoon zo ..
laat mij met rust en op mijn eigen manier de toekomst bepalen
het laatste gesprek wat ik met hem voerde vertelde hij me dat ik maar bij hem moest komen wonen dan kon mama betalen en zou hij echt man van mij maken .. opmerkingen die Joey telkens terug haalt en maar niet goed kan plaatsen.. hij is uniek als hij is en heeft vele goede kwalitieten daar kan ik als moeder wel trots op zijn !!!

als mijn zusjes straks ouder zijn dan kan ik mss wel weer contact met hun vinden ... ze hebben de nieuwere social media al ontdekt maar zijn nog te jong om zelf besluiten te kunnen nemen

voorlopig wil ik dit hoofdstuk sluiten ...
hij praatte er over met vrienden die in het zelfde schuitje varen .. sommigen zien hun vader nog met regelmaat maar ook anderen hebben het contact op een lag pitje gezet
ieder vult het in op zijn eigen manier
ik houd mijn knul nooit tegen maar om hem zoveel pijn te zien hebben dat raakt mijn hart


het hele verhaal kwam / komt weer boven nu er zoveel publiciteit is rondom een vader die wss. zijn zoons vermoord heft en zelf een einde aan zijn leven heft gemaakt .. 2 onschuldige jongens zijn de dupe geworden van de strijd tussen 2 volwassenen .. zij kunnen niets aan de situatie doen .. zijn geboren uit een liefdevolle relatie die later toch strandde
vader kan niets meer worden gevraagd maar de moeder blijft eeuwig met verdriet achter
moet proberen door te leven zonder haar trotsen .. zelf weet ik hoe pittig dit is maar op deze manier je kinderen moeten verliezen .. echt zo oneerlijk !!!

gelukkig zijn er ook veel vaders die er na een scheiding wel willen zijn voor hun kinderen .. ik heb er zelf hier 1 rond lopen Alex is er altijd voor zijn kinderen dat weten ze en gelukkig zien we ze hier met grote regelmaat
dat had ik Joey ook gegund en mss komt het er ooit nog wel van zeg nooit nooit !


Geen opmerkingen:

Een reactie posten