vrijdag 9 mei 2014

nooit meer t zelfde

Wat kreeg ik een warme reacties op mijn "tv optreden"
http://www.eo.nl/tv/bakkie-troost/aflevering-detail/aflevering/bakkie-troost-4/ vanaf 9.50


een sterkte krachtige vrouw... ja zo in beeld maar er waren echt wel tranen slik momenten maar ze hebben dat keurig weg geknipt

ben ook wel trots op hoe ik het allemaal doe nu zo'n 1,5 jaar verder maar het gemis is echt groot en zoals ik blijf zeggen met geen pen te beschrijven .. ik weet echt niet de woorden te vinden


mocht van de week een vriendinnetje treffen die ook haar kind los moest laten
we delen ons leven allebei totaal anders in maar begrijpen elkaar helaas met een half woord

we "genieten"van de vrijheid die we gekregen hebben .. doen echt ons best om te overleven maar echt makkelijk is het echt niet
dat lijken maar weinigen echt te beseffen
we lachen maar met een verdriet in ons hart

alles is nooit meer als toen
met zoveel liefde had ik nog door gezorgd voor mijn knul* al besef ik ook goed dat hij niet meer verder kon

ik houd vol en probeer er echt het beste van te maken maar dat is per dag echt met hobbels en bobbels
Yerèll is verweven in mijn totale zijn...


dus ook komende zondag..

moederdag... geen werkje of mooie lach maar een dag vol herinneringen aan mijn kanjer

las dit gedicht wat ik graag deel
een lotgenote beschreef dit zo mooi...

Moederdag is weer aanstaande
We vieren dan een bijzondere dag
Waarop een kind z’n liefste Mama

In het zonnetje zetten mag

Maar deze dag kan ook pijn bezorgen
Doordat er een leegte extra voelbaar is
Het kind niet vrolijk en gelukkig
Op deze aarde aanwezig is

Dan spreken tranen een stille boodschap
Verwoorden ze het intense verdriet
Er bevindt zich een enorme diepe wond
Die niets en niemand ooit ontziet

Het voelt als lopen met gesloten ogen
Het steelt de slagroom van de taart
Het snoept de zoetheid van het leven
Op bitterheid wordt niet bespaard

Hopelijk is er dan kracht aanwezig
Om met overtuiging te blijven staan
De smaak van het leven te accepteren
En toch Moederdag aan te gaan

Sta open voor het kleine veertje
Dat zomaar voor je voeten ligt
De regenboog met zonnestralen
Het prachtige hemelse vergezicht

Het zijn kleine engelenberichtjes
Die je zeggen “Ik ben bij jou,
elk moment op elke dag
bij mijn Mama waar ik zo van hou!”


Karin  van Troostgeschenk

ik ben en blijf voor altijd zijn mama !!!!
en niet wat van de week nog tegen mij geroepen werd je hebt nog maar 1 kind ...
nee ik heb en houd 2 kinderen .. 1 is alleen mijn engeltje * mijn knul die altijd 16 zou blijven xx

en op die 2e kanjer van mij ben ik ook zo trots.. na een heel moeilijke periode lijkt hij toch langzaam aan de kuil uit klimmen
in september weer naar school .. weer verder studeren in de grafische richting waar hij zich zo goed voelt ... maar hoe vul je dagen tot die tijd
hij had weer wat sollicitaties eruit gedaan en heeft daar zelfs goed resultaat uit gehaald.. as. maandag mag hij beginnen als oproepkracht bij een kiosk op station H'sum..
hoop zo dat dit hem veel positieve energie mag brengen waardoor hij steeds beter in zijn vel mag gaan zitten !

want voor hem is het ook nooit meer het zelfde
zijn broertje mist hij alle dagen !!!

en omdat te zien doet mijn moederhart pijn xx

juist deze moederdag denk ik ook aan ... iedereen die ook zo graag mama wilde zijn.. maar wat voor reden dan ook dit niet is ... maar ook aan hen die geen moeder meer hebben waardoor het toch ook weer heel anders voelt .. want al is het erg commercieel "feest"geworden.. even langs mama juist op moederdag dat doen er toch velen xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten