maandag 26 mei 2014

bijzonder maar emotioneel... emotioneel maar bijzonder

een paar weken geleden werd ik er op geattendeert dat de Roompot een meet en greet met Racoon ging verloten .. voor een benefietconcert voor stichting Jayden waar zij ambassadeur van zijn in Goes

ik doe gewoon heel beknopt ons verhaal.. J. koos het nummer don't give up the fight uit voor in de afscheidsdienst van zijn broertje* , hij overleed ook aan ziek zijn echter niet aan kanker.. .. daardoor heeft de band een bijzondere plek bij ons gezin gekregen ik ging er echt niet vanuit dat ons verhaal er tussenuit gehaald zou worden
tuurlijk dit nummer in t bijzonder https://www.youtube.com/watch?v=PnaOOgMv_WY maar meer nummers weten me te raken

samen met J. ging ik vorig jaar naar een concert van Racoon in de HMH en we beleefden daar een heel emotionele maar zekers ook fijne avond .. een avond waarin we veel herinneringen aan zijn broertje mijn kanjer ophaalden

van 1 van Yerèll*s oude juffen hadden we na de begrafenis de cd van Racoon gekregen .. zij wilde ons op die manier bemoedigen en dat hebben de nummers zekers ook gedaan
veel nummers hebben toch wel een heel bijzondere diepere boodschap .. hun muziek weet me echt te raken

en niet alleen mij want waar manlief eigenlijk niet van engelstalig houd .. kan hij deze band toch ook steeds meer waarderen

Don't give up the fight het nummer werd ook door de programmamakers van het EO programma Bakkie Troost gebruikt als uitleidend intro nadat ik mij verhaal aan Yerèll*s graf deed .. (via deze link vanaf 9.50 is ons verhaal te zien http://www.eo.nl/tv/bakkie-troost/aflevering-detail/aflevering/bakkie-troost-4/ )
een nummer wat ik al zo vaak gehoord heb maar telkens weer voor slikken en tranen zorgt

al op 9 mei stond online dat wij gewonnen hadden maar ik kan niet alles op de computer bij houden dus ik las het las zondag de 18e maar gelukkig was het nog op tijd.. we besloten niet meer voor de meet en greet te willen gaan ... .. nee wil wel gewoon voor t concert .. en ik zou mss toch een hand mogen schudden en mss wel een gesprek

stilletjes hoopte ik er weer een mama zoon moment van te maken maar J. kan en wil het momenteel niet opbrengen .. hij zit niet 100% lekker in zijn vel .. maar hopelijk mag het snel beter gaan je broertje verliezen dat is ook echt niet niets en raakt je veel dieper als sommigen willen beseffen ...

eerst dacht ik dan ga ik maar niet maar nee zo iets krijg je niet dagelijks aangeboden en ik wilde het toch graag mee maken want behalve Racoon stond ook Guus Meeuwis op het programma en zijn muziek is voor ons ook heel bijzonder.. het nummer Schilderij https://www.youtube.com/watch?v=5o_gxETwjtE speelden wij tijdens onze trouwdag in het gemeentehuis.. en in de kast staan een paar cd's van hem..
we hebben hem wel eens in het theater gezien met een concert en ooit hopen we nog naar een stadionconcert te gaan

maar nu dus Racoon "ontmoet" ... het verliep allemaal wel heel anders dan ik verwachtte .. zelfs een handje geven was t niet maar wel de repetities van dichtbij mee kunnen maken, en ze liepen gewoon om ons heen ...wel een ontmoeting met Koos de mascotte van de Roompot die ons dit mogelijk maakte en heel de avond geweldige muziek mogen horen.. en dat allemaal tbv Stichting Jayden.... http://www.stichtingjayden.nl/
toen ik het hoorde je hebt gewonnen .. en de introfilm online van het concert keek waren er al tranen .. het verhaal van Jayden  zo anders maar ook weer gelijk .. veels te jong moesten deze kids de strijd tegen ziek zijn opgeven ... wij als ouders blijven achter waar dit gewoon niet hoort..
jammer genoeg zelfs geen kans voor 1op1 foto's voor ons maar wel plekken helemaal vooraan ... geintervieuwd door omroep Zeeland .. en wie weet kan ik de flits die t zal worden via uitzend gemist nog terug zien want van 2 min opnemen zou er wel niet veel over zijn... en hopelijk zetten ze de registratie van t concet ook online .. want om naar Zeeland te moeten rijden om t do. as. te zien zit er natuurlijk niet in
Veel lieve mensen ontmoet .. 1 die ik via onlinecontact kende .. en nu live mocht zien.. voelde hel warm en vertrouwd.. jammer genoeg niet mijn oude klasgenootje .. dan is zo'n oud mobieltje niet handig en moet ik maar snel ook over zo'n modern apparaat na gaan denken...nee je stond zo'n 7 uur lang bij elkaar en raakte in gesprek.. ons verhaal raakt dan toch velen en ging rond in t hoekje waar we stonden.. helemaal uit Laren naar hier gekomen maar ook hun kind kwijt... ja dat verbind ons met stichting Jayden en de muziek van Racoon...

een plein vol met 7.500 mensen ... vanaf 17.30 muziek.. eerst een regionaal bandje.. toen een jonge dame genaamd Jerusa.. echt een talent en ze zal vast naam gaan maken .. heel kleine maar mooie muziek... toen een band die naam schijnt te hebben maar mij niet veel zei tot hun laatste nummer wat ik wel herkende van de radio .. Chef Specials ... Nielson bracht er nog meer sfeer in en Guus maakte er echt al een top avond van .. begeleid door Racoon als zijn begeleidings band en een mooi duet met Bart de zanger van Racoon ... echt geweldig.. ja en het laatste uur toen Racoon... tranen bij don't give up the fight maar ook brother weet me altijd flink te raken.. als afsluiter Liverpool Rain..
heerlijk weer en echt en super avond !!!
2 uur heen 2 uur terug ..maar echt de moeite waard !

manlief moest zondagochtend nog werken .. en maandagochtend ging de wekker ook alweer vroeg maar deze enerverende ervaring neemt niemand ons meer af ..
en als ik dan online les hoeveel mensen hierbij hadden willen zijn dan ben ik dankbaar dat de Roompot mij dit mogelijk maakte !

een bijzonder maar emotioneel concert ... een emotionele maar bijzondere "ontmoeting" met een geweldige band !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten