maandag 28 april 2014

hartverwarmend

wat kreeg ik een warme reacties op de uitzending van afgelopen zaterdag avond

zelf had ik ook geen idee hoe het programma er uit zou gaan zien maar ik vind dat ze er iets moois van gemaakt hebben

tuurlijk had het uitgebreider in mogen gaan op ons leven na jaren omgaan met epilepsie maar het is maar kort tijd en daarin toch wel een duidelijke boodschap dat epilepsie voor Yerèll* een sluipmoordenaar was ...
ik zet me nu in door o.a. vrijwilligerswerk te doen .. mee zwemmen op Yerèll*s oude dagverblijf is voor mij een wekelijks feestje  .. vorige week liepen we saampjes ook mee in de rolstoel 2 daagse van Sherpa deze doelgroep blijft toch een warme bijzondere plek bij ons houden !
ook heb ik met regelmaat nog contact met lotgenoten ..
alle ervaring die ik door mijn kanjer* op heb gedaan laat ik niet zomaar voor bij gaan

al met al namen ze wel ruim een half uur beeld op en daar hebben ze 6 min van gebruikt
soms dacht ik aan deze zin zaten deze woorden nog vast .. ze hebben veel geknipt en geplakt maar al met al ben ik echt tevreden .. het is een mooi herinneringsdocument geworden

jammer vind ik ook wel dat de tot stand koming van het monumentje niet uitgebreider is genoemd.. Sabina .. verdiende echt meer aandacht ! .. ze maakt zulke mooie gedenkmonumentjes .. de camera man bracht het monumentje prachtig in beeld
voor wat Sabina maakt bekijk haar site  http://www.gedenkmozaiek.nl/fotos.php

maar ze hebben in die 6 min echt iets moois neergezet !!!! iets waarin ik mezelf en Yerèll herkenbaar terug zie <3

behalve wat ze uitzonden en vrijwilligerswerk noemde ik ook dat ik dankbaar ben met al die lieve mensen om ons heen en dat ik het zonder de steun van mijn ouders nooit gered had

ook vertelde ik dankbaar te zijn voor het begrip van mijn werkgever.. Yerèll*s laatste levensjaar werkte ik weinig maar na zijn overlijden kreeg ik de mogelijkheid om mijn diploma van 25 jaar oud weer up to daten naar deze tijd..

raar ook wel om je zelf in beeld terug te zien
en zelfs herkend te worden nu door buurtgenoten die je normaal nooit aanspraken

zo liepen we zondagmiddag samen op de begraafplaats en werden "herkend"er volgde een mooi gesprek want ook deze mensen hadden nooit gehoord dat epilepsie zo ernstig kon zijn .. die mw. zei zelfs ik wilde nog wel meer weten.. mss dat ik ooit nog wel eens benadert word om uitgebreider mijn verhaal te doen .. want het stukje van als maar inleveren door de epi is echt in 1 zinnetje genoemd maar daar gingen natuurlijk vele stappen in voor bij telkens moest mijn knul meer inleveren .. ooit paar woordjes gezegd .. zich goed kunnen verplaatsen en op t laatst wat ook in de afl zat alleen maar liggend op bed in   t donker
hoe belangrijk muziek voor Yerèll was werd ook minimaal belicht .. hoe hij tot het laatst kon genieten van zijn muziektherapie .. voor ons heel waardevolle mooie herinnermomentjes xx
dat geloof mijn kracht is kwam er gelukkig ook mooi in terug want voor mij is het werkelijk zo .. zal niet weten wat ik zonder mijn geloof moet .. vind het knap als anderen het op een heel andere manier toch draagbaar voor hen zelf maken .. ieder zoekt zo ergens anders de troost !
heb in mijn leven natuurlijk veel meer mee gemaakt .. leerde pas op mijn 6e goed lopen .. pesten .. mislukt huwelijk ..veel aspecten kwamen mij leven in en voorbij ..nee zielig ben ik niet .. alles heeft mij gemaakt wie ik nu ben .. en mijn leven nu is "goed"

weet nu hoe tv land beetje werkt.. heb er in ieder geval geen spijt van dat ik aan dit programma heb mee gewerkt en als er weer eens op ons pad komt ga ik er weer over nadenken
want zo als vele mij een krachtige vrouw noemen , na de opnames was er echt wel emotie hoor en bij het terug kijken hield ik t ook niet droog ... en wat ik in de afl. ook zij juist aan t graf stromen mijn tranen .. ik laat ze atijd maar gaan zie t ook als verwerken
de tranen stroomden za. nog harder toen we het nummer van Racoon hoorden wat mooi gekozen zo aan t eind van ons item  .. J. nummer hij draaide het ook in de afscheidsdienst ..

ik moest za. de 26e ...Koningsdag werken die dienst stond al zolang gepland en kon ik echt niet zomaar om zetten waarom ook , tegenwoordig zijn er zoveel manieren om het toch te kunnen zien
soms zien er meer mensen via uitzending gemist een program dan op de reguliere tijd want za. avond half 6 is geen tijd ..dan zitten we normaal ook aan tafel en staat de tv uit..
ook nog koningsdag dus velen hadden heel andere dingen te doen
met t werk ook wat rustiger dus kon de afl. rustig thuis kijken voor ik aan de slag moest.. en die avond bleek dat verschillende cliënten het gezien hadden .. t kwam tot heel bijzondere gesprekken..

tuurlijk ook wel benieuwd naar de kijkcijfers..  96.000 mensen zagen de za. avond uitzending en dat op Koningsdag echt veel meer als ik gedacht had .. de herhaling op maandag middag trok ook nog  81.000 kijkers en via uitzending gemist klikken ook veel mensen de uitzending nog aan ..

 goed dat dit programma zoveel aandacht krijgt want ze maken er echt iets moois van .. ieder verhaal word gerespecteerd en is totaal anders daar door een uniek documentje voor iedere dierbare die aan t program mee werkte

kreeg veel reacties  ..
dank je wel voor alle berichtjes telefoontjes kaartjes .. maar een reactie op mijn blog maakt het nog mooier.. het lijkt niet iedereen te lukken snap niet waardoor.. maar de reacties die er komen... vormen een blijvende herinnering xx
1 van Yerèll*s  juffen schreef .. het was echt Yerèll die je daar "neerzette".... ja zo was mijn kanjer echt ! ...
zijn grote broer kon en wilde er niet zomaar naar kijken we deden t met zijn 3-tjes zijn vriendin hij en ik .. heel bijzondere minuten.. en zekers zijn woorden daar na .. goed gedaan mam ..
en zo kreeg ik nog veel meer warme reacties ... van bekenden en minder bekenden
al die bemoedigende woorden ze doen echt goed !

stil ook dat de epilepsie vereniging en het epilepsiefonds dit item ook deelden
we zijn voor velen het verkeerde voorbeeld .. onze zoon overleed aan epilepsie maar velen met hem aan deze vervelende ziekte .. en daar is niet vaak aandacht voor ...


heb je t nu nog niet gezien via de volgende link kan je aflevering 6 terug zien http://www.eo.nl/tv/bakkie-troost/ vanaf 9.50 is ons item te zien maar heel de afl. is de moeite van het bekijken waard je kan er ook en reactie achter laten waar jij je troost in vind na het verlies van een dierbare ..

wil je meer weten over hoe dit item van paar minuten tot stand kwam lees dan mijn  vorige blogs.. via deze link kom je er vanzelf http://yerell.blogspot.nl/2014/04/even-druk-met-van-alles.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten