donderdag 17 april 2014

spannend !!!!

ik had beloofd als ik werkelijk op tv kom laat ik t jullie horen

dit blog is een vervolg op
http://yerell.blogspot.nl/2014/03/uitzending.html

za. 26 april
Koningsdag is het dan zover
vanmiddag werd ik door de programmaredactie gebeld .. ze wilden mij in de uitzending van Koningsdag en daardoor hebben ze dus iets meer haast achter het monteren moeten zetten want de opnames die ze werkelijk gebuiken zijn 9 april gemaakt met Arjan Lock als interviewer
het werd een heel ander gesprek omdat hij de vragen heel anders stelde maar als het goed is komt er in terug dat geloof mijn kracht tot volhouden is en dat epilepsie een veel schrijnender ziektebeeld is voor velen als de wereld denkt
mag t zelf van te voren niet zien dus voor mij is het net zo spannend

en of ik het werkelijk zelf ook direct zie
ik heb een late dienst en twijfel nog... anders is er gelukkig de pagina van het programma
http://www.eo.nl/tv/bakkie-troost/ waardoor ik het terug kan kijken

bloggen een heel fijne uitlaatklep maar ik kom er momenteel niet echt aan toe ben druk met veel andere dingen

liep vanmiddag nog even over de begraafplaats .. kom daar meestal wel 3-4x per week en na het telefoontje van de EO wilde ik toch wel even mijn rust zoeken en dat lukt goed bij Yerèll*s plekje de plek waar ik toch het makkelijkst mijn emotie laat gaan..
gevoelens van verdriet en gemis .. tot dat ik aangesproken werd door een wild vreemde

een senstatie zoeker anders kan ik t niet noemen .. of ik wist waar t bankgezin lag want hij wilde die plek toch wel even zien .. kon het niet laten om te zeggen sorry maar een toeristische attactie is de begraafplaats niet maar daar leek hij niets van aan te trekken
de kranten stonden er mee vol .. een oud bankdirecteur die zijn vrouw en beperkte dochter van het leven beroofde en zichzelf ook om het leven bracht .. een oudste dochter van 24 die nu alleen over blijft .. het was het gesprek van de week binnen het dorp en trekt nu dus dagjesmensen die een rondje gefietst hebben op de prachtige hei achter de begraafplaats en dus ook de begraafplaats bezoeken...

vorige week werd er al naar de plek gevraagd waar de vader van Vincent Bijlo zijn urn heeft gekregen .. dit werd in de 1e aflevering van Bakkie Troost uitgezonden .. onze beelden waren daarin ook te zien geweest als de eerste opnames niet mislukt waren
nu dus in aflevering 6 ..
za. 26 april ned. 2 17.30 as.
tussen alle feestelijkheden van Koningsdag door een tijd voor bezinning xx

2 opmerkingen:

  1. Hè Astrid, mijn vader( ouders ) liggen ook op 't st-janskerkhof en kom daar ook soms een keer in de week, soms twee keer,of een keer in de maand,en heb al een paar keer ,,bakkie troost" gezien. En omdat 't over inwoners van Laren gaat interesseert het me natuurlijk,jij hebt m'n interesse gewekt met je verhaal dus ik ga zeker kijken, vorige week zaterdag ben ik al heel vroeg naar de begraafplaats gegaan want het was de volgende dag de verjaardag van m'n moeder en ik dacht ik moet zorgen dat ik de drukte voor ben want dat was ook de dag dat het bankiers gezin begraven zou worden, en dan wilde ik niet in de buurt zijn, want ik weet hoe het werkt met de media,dus wegwezen!
    Ik heb respect voor je dat je meedoet aan het programma ,,bakkie troost" alleen al om duidelijk te maken wat epilepsie daadwerkelijk inhoud, ik heb zelf ooit eens een epileptische aanval gehad,volkomen uit 't niets,zit ook niet in de familie maar ik ben gewoon 40 minuten kwijt.
    Gelukkig is het nooit meer gebeurt, maar je schrikt er wel van...
    Ik ga morgen zeker kijken, ( ik neem 't op want ik moet werken) maar het wordt vast een mooi dokument om te bewaren...sterkte en hartelijke groet, Anne-Loes Veldman..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Astrid, ook ik heb de uitzending gezien en je kent mij, ik sta niet snel met de mond vol tanden. Dat was vrijdagavond wel even anders. Wat een ellende hebben jullie meegemaakt èn gaan jullie nog meemaken, want het eindigt hier niet bij natuurlijk. Als ouder van 3 (gezonde) kinderen sta je er niet altijd bij stil dat het ook anders kan lopen. Wij zuchten al bij de wekelijkse zwemles, bij wijze van spreken. Het is voor ons allemaal wel goed dat jij ons, door jouw verhaal, weer even op het juiste spoor hebt gezet. Respect. groet Thijmen van der Zwaan. Ze zeggen altijd de tijd heelt alle wonden, maar er wordt nooit bij verteld hoe lang dat gaat duren.

    BeantwoordenVerwijderen