woensdag 5 februari 2014

voel me een falende moeder

 dit blog is een vervolg op ... http://yerell.blogspot.nl/2014/01/dankbaar-maar-zware-tijd.html

3 weken hebben we t volgehouden maar vanmiddag ging het hier weer zo mis dat 112 gebeld moest worden omdat alle veiligheid weg was

en waardoor?
iets waar velen die mijn blog volgen wel herkenning in zullen vinden
J. belde die morgen het zorgkantoor maar werd ruim een kwartier in de wacht gezet voor hij en bandje kreeg dat hij later die dag terug gebeld zou worden tussen ... en ...
dat gebeurde dus niet maar wij wilden dat hij bereikbaar bleef tot kantoortijd over was .. deze mening deelde J. dus niet en ging volledig door t lint
het zorggkantoot wil niet met ons praten maar alleen met budgethouder en dat is J. zelf omdat hij 20 is .. en de rechtbank maar niet wil inzien dat J. zijn Eigen  (finincieële) zaakjes niet kan regelen
J. wilde mondeling toestemming geven dat ik zijn zaakjes mag regelen want een mail naar t zorgkantoor gestuurd was niet voldoende

de politie was er snel en deelde onze mening deze jongen heeft hulp nodig
daar de crisis te lang op zich zou laten wachten werd hij mee genomen naar buro omdat hij de agenten ook bleef "aavallen" waar de ggd arts de crisisdienst inschakelde

ik werd door 1 van die mensen gebeld en kreeg in mijn schoenen geschoven dat J. geen probleem heeft maar ik als opvoeder 
de afgelopen maanden toen hij bij mijn ouders was is het ook met regelmaat fout gegaan .. toen had ik total geen invloed op J. leven
gelukkig wil en kan ik daar boven staan maar hoe ver moet t dan werkelijk komen voor J. geholpen gaat worden
nu stond hij al snel weer buiten en is naar een vriend gegaan

iedereen om ons gezin heen ziet J. als zorgmijder en vind dat hij hulp nodig heeft maar de mensen die dit kunnen bewerkstelligen laten t telkens afweten

tuurlijk hebben ze me beet als ze zeggen u heeft veel verdriet en komt daardoor niet verder
maar geen moeder verliest van harte haar kind en gaat vrolijk en fluitend verder .. dat schijnen ze bij GGZ niet te willen beseffen
mijn Eigen psychologe (onafhankelijk gevestigd en dus niet aan ggz verbonden ) snapt me gelukkig wel en zegt juist Astrid ben trots op hoe je na 1,5 jaar je leventje weer opgepakt hebt en hoe je t allemaal doet

deze periode is idd lastige periode omdat morgen Y. geboorte dag er is maar ik weet echt 100% zeker dat ik er ook alles voor heb gedaan om er voor J. te zijn
de afgelopen dagen haalden we juist samen veel mooie herinneringen op
http://yerell.blogspot.nl/2014/02/mooie-herinneringen-komen-boven.html


het moeilijkst is nu dat wil ik J. helpen ik hem niet binnen mag halen want zo moet hij in gaan zien dat hij hulp nodig heeft .. en dat wij hem pas weer kunnen helpen als hij dat beseft en aanneemt

gelukkig word ik omringd door vele lieve mensen waar ik mijn verhaal kwijt mag
thnx lieverds xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten