zaterdag 22 februari 2014

batterij op wezen laden xx

Alex had een paar weken geleden een goed plan
ik ben weekje vrij en dan gaan we even er tussen uit

ja maar Y* zou jarig geweest zijn en die dag wil ik hier gewoon zijn

en we hebben J. ook nog hij woont tenslotte weer gewoon hier
de koelkast en planken goed gevuld en ook lekkers genoeg in huis gehaald

maar ja ik heb ma. ook examen en ben aan t leren .. zie er wel tegen op maar heb de afgelopen week alle theorie stof weer doorgenomen dus ga ik er gewoon mijn best doen ..

we gaan er gewoon saampjes even tussenuit hebben we gewoon nodig willen we t allemaal volhouden ..

eigenlijk had hij gewoon wel gelijk
soms moet je gewoon even tijd voor elkaar maken en nemen en dat deden we dus

de kust daar komen we graag
een hotel waar veel faciliteiten aanwezig waren
ons heerlijk laten verwennen door even niets te moeten

ondanks de flinke wind genieten van een strandwandeling en onstuimige zee
lekker zwemmen , stomen.. zonnebranden
uitgebreide keuze tot eten maar wel opgelet want ben juist trots dat ik binnen een maand de overtollige kilo's die er tussen aug en jan weer aan waren gekomen er af heb.. nu nog even volhouden en hopelijk nog meer kilo's er af zodat ik ri. de zomer rond de 70 kg mag wegen ... ik kom van bijna 88 en er zijn er nu dus bijna 10 af..

zo dichtbij huis maar je even helemaal ontspannen kunnen voelen
een korte maar verdiende vakantie zoals manlief het noemde


het gaf ons veel nieuwe energie maar eigenlijk maar voor korte duur want de tijd die we hier thuis nu door maken is erg pittg
J. is dan wel officieel als zorgmijder benoemd de weg naar zorg gaan krijgen en accepteren lijkt nog een lange te worden maar we willen er op blijven vertrouwen dat onze knul er gewoon gaat komen
zie hem echt flink zijn best doen maar het is een weg van vallen en opstaan

dus al was vorig uitje nog maar kort geleden we planden weer een dag voor ons samen
door heel Nederland hebben we lieve vrienden wonen .. we leerden ze kennen door de epilepsie van onze kinderen maar al horen we er officieel niet meer bij en waren we een "verkeerd voorbeeld"   onze knul leeft door in vele gedachten het weerhoud onze vriendschap niet

vele bekenden maken pittige tijden door omdat hun kanjers ook in de pubertijd zitten en de hormoonhuishouding niet de beste invloed heeft op de epilepsie .. heel herkenbaar in ons eigen verhaal ook.. angst kan ik niet weg nemen maar wel een luisterend oor bieden en begrip tonen .. en dat stellen velen op prijs..

al vroeg stapten we in onze bus en reden naar t zuiden .. wat is Nederland dan toch mooi .. je gaat dat steeds meer opmerken.. geluk zit in de kleinste dingen merk ik ook steeds meer
rond koffie tijd bij onze afspraak en snel uitgepraat raakten we niet .. al zien we elkaar niet vaak we pakken het telkens weer moeiteloos op en hebben fijne uurtjes samen ... en dan gaat t echt niet alleen over epilepsie maar in de loop der jaren hebben we een veel dieper contact op mogen bouwen ... we mochten zelfs mee eten in Roosendaal en omdat we er nu zo dichtbij waren gingen we ook nog maar even bij onze vrienden in Oud Gastel langs.. 27 jaar geleden mocht ik mijn din leren kennen toen we smaen de opleiding tot Z-verplk. starten en al die Jaren hebben contact gehouden en willen/mogen  we er voor elkaar zijn !!! soms zou je willen dat ons landje kleiner was maar we pakken het altijd weer makkelijk op ..


gezellige uurtjes bij onze vrienden maar zekers ook tijd voor elkaar want thuis is er altijd veel te doen .. gaat de telefoon oid .. nee nu echt even tijd voor elkaar en tijd dus ook om tot gesprek te komen

laat in de avond kwamen we weer thuis maar zo'n dag voelt weer als een mini vakantie en geeft weer energie tot volhouden
eigenlijk moeten we t vaker doen !

de komende dagen worden spannend want ik ben benadert om mijn verhaal over Y* te doen
http://yerell.blogspot.nl/2014/02/en-dan-komt-er-wel-iets-bijzonders-op.html
toch ook weer een stukje verwerken

als ik weet wanneer "ons stukje"word uitgezonden zal ik het  in mijn blog plaatsen xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten