maandag 24 februari 2014

goed dat er aandacht voor is..

ik stond al eens in een tijdschrift om aandacht te vragen voor hoe pittig het leven van een moeder van kids met een speciale gebruiksaanwijzing kan zijn

merk dat mijn blog met grote regelmaat door zekers 200 mensen word gelezen  soms zelfs wel 500x word de link aangetikt

maar nu dus ook straks met mijn hoofd op de buis
lees mijn vorig blog http://yerell.blogspot.nl/2014/02/en-dan-komt-er-wel-iets-bijzonders-op.html

vond het allemaal wel flink spannend
merkte dat er toch wel weer veel los kwam .. wat ik dan maar weer zie als een stukje verwerken
maar bovenal vind ik t goed dat sommige onderwerpen uit een taboesfeer worden gehaald

ik denk dat het opnieuw leren leven zoals ik de periode na 7 sept 2012  ..de dag waarop ik mijn jongste trots los moest laten ..noem , me redelijk goed af gaat

ben blij dat mijn  diploma weer up to date is en voldoet aan de huidige eisen ... de nederlandse wetgeving zit soms zo krom in elkaar dat ik mijn  scholing voor de wet BIG moest laten verlopen.. maar nu ben ik weer VIG-er en heb t binnen mijn werk als thuisverzorgende erg naar mijn zin !
heb oude hobby's als lezen en kokkerellen weer opgepakt .. luister graag muziek.. twijfel of ik weer op koor wil nadat ik me heb gedaan met praise united van Martin Brand
kan genieten van een wandeling of fietstochtje
ben blij en dankbaar met zoveel lieve mensen om ons heen.. geniet van leuke dingen doen met dinnen
zoek meer geluk in de kleinste dingen die ben ik zekers meer gaan waarderen
en nadat ik na Yerèll*s overlijden even kort flink afviel zat er al snel veel weer aan en woog ik 28 febr 2013 zelfs 87,2 dat was voor mij to much en ik ging aan t Sonja Bakkeren.. tot aug. hield ik t redelijk vol en raakte 9 kg kwijt.. langzaam aan kwam er weer 4 kg bij dus per 6 jan jl. pakte ik Sonja weer wat fanatieker op.. gesteund ook door velen via FB die zelfde doen.. overtollig gewicht proberen kwijt te raken ..maar zo makkelijk als het vorig jaar ging wil t nu niet.. al ben ik toch best tevreden hoor ruim 3 kg kwijt en het is goed vol te houden xx

afgelopen middag  waren de opnames
donderdag  was ik nog maar nauwlijks thuis of de telefoon ging ..manlief pakte aan .. iemand van t programma aan de lijn
ze wilden heel graag met mij filmen bij Yerèll*s graf .. die dag zouden ze meer opnames op t kerkhof maken want er liggen tenslotte verschillende bekende nederlanders en die willen ze in het programma ook belichten.. hun oog was al op Y*plekje gevallen maar ze wisten toen nog iet het verhaal er achter .. kwartje viel toen ze de foto zagen .. toeval bestaat dus niet

het monumentje van mijn knul was velen al eerder al opgevallen blijkt want pas nog liepen manlief en ik de begraafplaats op e n werden we benadert door een voor ons vreemd iemand.. ze wilde een brutale vraag stellen mss konden wij haar verder helpen.. iemand had gezegd als je in de buurt bent van t graf wat jezelf bezoekt moet je een zon treffen zo'n mooi en apart gedenkmonumentje moet t zijn
 tja ik wist wel waar ze opdoelde en zei haar dat dat t graf van onze zoon moest zijn ze kleurde maar vond het ook wel fijn om ons verhaal achter de steen te horen.. bijzonder ook om voor mozaiek te kiezen en zo het gebrokene (zijn meervoudig gehandicapt zijn)van Y*s aardse leven te verbeelden

afgelopen vrijdagmiddag rommelde ik terwijl er een heerlijk zonnetje scheen ook nog aan t plekje wilde het toch spik en span er uit laten zien .. er waren veel mensen met die zelfde gedachte en het kwam tot een goed gesprek met een voor mij onbekende .. hoe je nu voor een zon kon kiezen op een begraafplaats.. toen ik hem de  rouwtekst (de zon mag voor jouw stralen aan de andere kant God is je komen halen wees vrij en laat je leiden aan Zijn hand.. naar psalm 139 vers 9-10)vertelde leek hij t beter te willen begrijpen en zekers toen ik hem vertelde dat Yerèll* meervoudig beperkt was en dat ik er vanuit ga dat hij nu danst op de gouden straten ..

ik weet niet of je tot dit soort gesprekken gekomen zou zijn als ik een "gewoon"graf had uitgekozen.. zie er toch telkens ook weer Gods leidende hand in .. Hij mijn trooster

vanmiddag dus de opnames ik moest vanmorgen gewoon werken maar dat was ook wel fijn want zo kon ik niet zenuwachtig zijn tot de middag.. mijn werk vroeg mijn aandacht

koud was t niet maar ik moest een sjaal om want dat was handig voor mijn microfoontje .. maak me nooit al te veel op en wilde dat nu dus ook niet.. normaal sta je ook niet opgedirkt aan t graf.. wel gewoon netjes gekleed in een rokje dat doe ik na werktijd wel vaker dus hoort bij mij..

Annemiek Schrijver verbonden aan de IKON deed t interview maar ook allerlei mensen van de redactie liepen er rond
ze stelden me oprecht gerust en luisterden aandachtig .. alles verliep vlotjes al had ik wel meer over epilepsie kwijt gewild .. de tot stand koming van het monumentje en hoe ik mijn tijd vul nu stonden voor op .. het gesprek aan t graf duurde ong. een uur maar er warden ook losse shots van t monumentje gemaakt
 nu maar afwachten wat ze gebuiken .. want er zal heus geknipt gaan worden het is en programma van ong. 25 min met verschillnde items dus merendeel zal wel geknipt worden..

liet al wel vallen
hoop ooit nog ens meer over epilepsie te mogen vertellen want de ambassadeur van t epilepsie fonds zet niet altijd de realiteit neer..
 tuurlijk zijn er velen die goed ingesteld zijn.. groeien sommigen er over heen .. reageren anderen weer goed op dieet of operatie maar helaas is er ook een "kleine"groep niet instelbaar en een nog kleinere groep die helaas overlijd aan deze aandoening .. een sluipmoordenaar die steeds meer functies uit liet vallen..
 ons vechtertje verloor de strijd tegen het epi monster ...

dus wie weet word ik nog eens benadert weet nu en beetje hoe  t werkt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten