maandag 21 oktober 2013

ze bestaan nog.. eerlijke mensen

na een super fijn weekend startte ik vanmorgen een overvolle week

zoals gewoon ging er met mijn cliënt op uit om de boodschappen te doen
eerst bij de drogist wat spulletjes halen en daarna naar de supermarkt ..
de grote boodschappen regelen haar mantelzorg maar ik probeer wat aanvulling te zijn om haar zelf ook te laten kiezen wat smakelijk is en let ook op voedingsmiddelen die het welzijn bevorderen

al ruim 8 jaar kom ik bij deze client dus ondertussen zijn we in de plaatselijke winkels op ma. morgen ook vertrouwd gezicht

bij de kassa kom ik er achter dat mijn portemonnee niet in mijn tas zit..  een bekende springt even bij en we brengen haar het geld terug zoals afgesproken.. want waar de client altijd genoeg bij heeft blijken we net een euro te missen normaal zou ik die uit mijn portemonnee bij schieten..
tja mijn portemonnee die zou ik dan wel thuis hebben laten liggen want za. heb ik er iets uitgehaald gaat er door mijn hoofd..

maak me er eigenlijk niet echt druk om ..

maar als ik rond 13.00 thuiskom en hem hier ook niet tref raak ik toch wel lichtelijk in "paniek"
bel de supermarkt die zegt dat helaas oost europeanen met regelmaat aktief zijn binnen de super en zij zullen de camara beelden na kijken of ze en aanwijzing hebben.. een telefoontje een half uurtje verder laat idd horen dat hij precies weet wat voor boodschappen wij in ons karretje gelegd hadden maar iets verdachts was er bij ons in de buurt niet waar te nemen wel bij een andere klant maar die had zich nog niet gemeld..

de drogist nam de telefoon niet aan

en via de bank kwam ik er achter dat er nog geen geld af was geschreven.. mijn pasjes blokkeerde ik om dit als nog te voorkomen
behalve mijn bankpasjes zaten er weinig belangrijke dingen in de portemonnee want ik heb mezelf aangeleerd om in mijn tas verschillende  essentiele dingen verspeid te "bewaren"zodat ik ook niet veel gedoe heb als ik in deze situatie terecht kom.. helaas was dit niet de eerste keer dat dit me overkomt ..

angifte doe je tegenwoordig online van dit sort voorvallen dus ik vul even een standard formulier in..

herinneringen van eerder voorval komen boven.. Y* lag opgenomen op ic en daar in het zh. is op en middag toen mijn tas gerold terwijl ik even van t bed weg was en met een arts was meegelopen voor een gesprek wat ze niet aan bed wilden voeren .. mijn portemonnee is toen elders in het zh gevonden maar alle belangrijke papieren als paspoort rijbewijs en bankpas waren er uit.. veel geregel was toen het gevolg.. terwijl ik toen wel andere dingen aan mijn hoofd had..

maar ook de les om meerdere mapjes aan te schaffen om dingen verspreid te bewaren..

maar het meest moelijk van deze hele situatie vond ik  dat in de portemonnee foto's van mijn kanjers zitten .. foto's die niet zo maar te vervangen zijn en een dierbare herinnering zijn xx


maar alles loopt met een sisser af..
ik hoorde net de bel gaan .. een voor mij vreemde staat voor de deur.. in de buurt van de super heeft deze voor mij onbekende mijn portemonnee gevonden had al mijn thuisnummer wat ze vond gebeld maar ik was er niet.. op t zelfde briefje vond ze ook mijn adres..ze moest toch in de buurt zijn dus gaf het even af.. en had t anders door de bus gegooid mijn bankpasjes zijn er uit even als wat contant geld maar de foto's van mijn jongens zitten er nog in dat is voor mij het allerbelangrijkste !!!

alles loopt dus met een sisser af..
dankbaar met deze eerlijke vinder die ook de moeite nam om er iets mee te doen.. volgens de meneer van de super vinden ze met regelmaat een portemonnee in de buurt en blijft deze weken liggen bij klantenservice want niemand komt er meer voor ..
hoort zakkenrollen of stelen dan zo bij deze tijd dat je er gewoon aan raakt ?

paar dagen kan ik nu geen geld opnemen want eenmaal geblokkeerd is het niet terug te draaien blijkt
kost ook wat euro's omdat pasjes opnieuw aangeschaft moeten worden
maar daar kan ik wel mee leven

deze vinder beloon ik deze later deze week nog wel want ik heb haar adres gekregen
want het scheelt mij ook wat geregel met andere instanties warvan gegevens in de portemonnee zaten..

en deze week die toch al overvol zit kan ik nu gewoon tijd besteden aan alles wat ik van plan was en wat nodig is..

want waar velen herfstvakantie hebben of vieren mag ik er paar keer extra op uit.. komt wel weer goed..
werken is echt niet erg
al roept iedereen om me heen As. let ook op jezelf.. ik zal het proberen maar nee zeggen zal nooit mijn sterkste kant worden.. en stil zitten kan ik ook niet..
met elkaar komen we er wel.. en dan maar op tijd mijn bedje in zodat ik het gewoon volhoud xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten