donderdag 28 maart 2013

opkrabbelen

We zijn weer paar dagen verder
paar dagen waarin wel weer genoeg gebeurd is in Huize van Eck / van der Burg

Joey is definitief met school gestopt maar nu moet er nagedacht worden over hoe verder
zelf denkt hij dat hij na de zomervakantie toch weer in de schoolbanken wil gaan zitten..een grafische opleiding in Utrecht lijkt hem wel te trekken
zelf gaat hij zich verder oriënteren en aanmelden en wij laten het maar gewoon even gebeuren, moeten ons meer los maken van hem dus proberen het maar maar zien hem worstelen ..hopelijk pikken ze dat daar waar vanuit ze hem gaan begeleiden ook snel op
maar overal zijn wachtlijsten voor ..dus even afwachten hoe snel hij werkelijk de goede zorg en begeleidng mag gaan krijgen en hopelijk ook in een goed en rustig ritme mag gaan komen... ook laat Joey zich helemal opnieuw testen want zelf twijfelt hij er aan of hij wel autisme heeft ..prima hoop dat er straks iets uit gaat komen waar hij zich wel goed over mag gaan voelen ..een nieuwe psychiater die hem helemaal op nieuw gaat "beoordelen"

maandag was hij thuis gekomen met een to do lijstje en tot nu toe lijkt hij dat keurig af te werken
we willen er op vertrouwen dat het allemaal weer goed mag komen met onze boy en dat hij na een dip weer op mag krabbelen..
maar waar de hulpverlening hem vertelde je mag je eigen weg gaan bepalen houd ik mij hier thuis toch echt vast aan onze regels en gewoonten met elkaar aan tafel eten vind ik heel belangrijk en bidden , bijbel lezen  horen ook in ons ritme... erg lastig mss maar ik mag vast houden aan mijn normen en waarden !!! daar waar ik in mijn vorig blog meer over uit wijdde http://yerell.blogspot.nl/2013/03/ik-houd-vol.html

Joey is begonnen met zoeken naar een baantje ..er lopen nu allerlei dingen maar of het echt iets op mag leveren ..op een aantal plekken kon hij een formulier invullen op andere plekken zijn tel. nr achter laten maar als je dan je mobiel uit heb staan da's niet echt handig..

wie Joey verder kan helpen we horen het graag want een ritme is toch wel heel belangrijk ook al ga je niet naar school... maar van niets kan je ook niet leven een jongere heeft toch echt wel inkomen nodig de afspraak is per week 3 dingen aan zwengelen maar hopelijk snel resultaat

Na een flinke wachtlijst was Alex eindelijk aan de beurt bij een begeleidingsteam rondom zijn doof zijn op rechts ..eigenlijk kwam er weinig nieuws uit maar wel goed om er een keer geweest te zijn als het echt nodig is dan weet je ze toch makkelijker te vinden

zijn vrije dag benutte hij ook meteen weer om wat klussen op te pakken niet alleen binnenshuis met de kwast maar ook buitenshuis met de schop want het is al maart al merk je daar weinig van met het weer ..de moestuin wil langzaam aan toch omgespit worden en tuinen is ook een fijne en heerlijke afleiding ..zekers als je er straks weer van mag en kan oogsten

waar de orthopeed een MRI scan wilde staat hij daarvoor ook nog steeds op een wachtlijst.. ze belden me gister voor een afspraak maar ik zat in een cursus ..dus vandaag terug gebeld , krijg je te horen dat ik gister geen haast leek te hebben ...tja jawel hoor maar soms is het gewoon niet mogelijk een telefoon aan te nemen ... ik had cursus over hiet nieuwste medicijnbeleid binnen mijn werk .. ruim 25 jaar loop ik in de zorg rond maar al die paier handel zorgt er steeds meer voor dat ik me een sort van administratief medewerkster ga voelen die ook soms nog wat tijd voor de mensen kan maken... al die regeltjes dat moet toch echt simpeler kunnen
de MRI heeft hij nu half april en dan ook snel meer duidelijkheid hopelijk waar toch die pijn vandaan komt die hem echt heel de dag belemmert

 zelf probeer ik dus ook  steeds een stapje verder te komen
plan naast allerlei verplichtingen ook weer leuke afspraken met dinnen en goede bekenden
dankbaar dat er zoveel zijn die me door deze pittige tijd heen willen slepen
alle post telefoontjes chats e.d. ze zijn zo fijn en waardevol

zo had ik vandaag een afspraak met een din op en plek waar we 13 jaar lang met zo'n grote regelmaat kwamen , de plek die we ook wel onze veilige haven noemde omdat alles er was in noodsituaties.. Het WKZ ... een vriendin uit Brabant had er vandaag een afspraak met haar zoon .. we spreken elkaar gelukkig met regelmaat maar nu was ze zo dichtbij reden om elkaar even live te treffen .. iemand die ik het vertelde zei het is jezelf kwellen maar zo ervaarde ik het echt niet .. tuurlijk liep ik er wel rond met een dubbel gevoel maar ook met een soort van ik ben weer thuis gevoel ... liep ook nog even de afdeling op omdat en andere bekende daar opgenomen lag met haar zoon .. dat gaf toch een meer dubbel gevoel maar bekende gezichten treffen het deed me ook goed .. sprak er nog even met 1 van Yerèlls vaste verplk. en ook iemand die ons goed kende van al die jaren wilde naar mij luisteren dit deed echt goed !! en voor ik het zh uitliep even een moment voor mezelf genomen in het stiltecentrum dat was nog het moeilijkst want hoe vaak heb ik daar met Yerèll* niet gezeten en hadden we een kaarsje voor kracht aangestoken
maar al met al houd ik aan vandaag een warm en dankbaar gevoel over daar waar ik weer mee verder kan en moet
soms is het echt niet makeklijk om een dag door te komen maar hopelijk mag het betere weer wat toch echt moet gaan komen ook een positieve rol gaan spelen .. het zonnetje geeft vaak toch ook weer nieuwe positieve energie .. maakte van de week even een wandeling maar de wind was nog zo koud.. dat lekker warm binnen bij de kachel toch beter was ... maar de komende lente in de natuur zien met jonge lammetjes en knoppen van komend blad deed toch ook wel weer goed

Pasen staat voor de deur... geen extra plannen eigenlijk... maar gewoon rustig door kabbelen hoop ik want door alle zorg en stress rondom Joey merk ik toch ook hoeveel dat van ons vraagt Alex die als man er dan toch heel anders in staat en roept,  laat de hulpverlening nu eindelijk eens wat gaan doen ... laat hem los en zorg nu eens voor jezelf en ik als moeder die mij toch ook verplicht voel om er voor haar kind te zijn ...

wie weet komen er nog kinderen uit Werkhoven aanwaaien en mss is er ruimte tot een mooie wandeling of een fietstocht .. maar als het glad word moet Alex mss nog wel de weg op om voor ieders veiligheid te gaan zorgen .. we zien wel hoe we het lange weekend door komen...

Pasen het feest wat door velen gezien word als eieren zoeken en de paashaas maar voor mij toch het feest mag zijn van de  Opgestane Heer .. MIJN JEZUS MIJN REDDER ... hij die mij dag aan dag draagt http://www.youtube.com/watch?v=E4kLw7UCrnI met Pasen herdenken we dat HIJ gestorven is voor onze zonden en uit het graf weer opgestaan !!

Gezellige rustige maar vooral gezegende Paasdagen allemaal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten