maandag 25 maart 2013

ik houd vol

een vervolg op http://yerell.blogspot.nl/2013/03/zwart-gatlicht-in-de-tunnel.html

De laatste dagen zijn erg zwaar en pittig maar ik houd vol

in huis was het leeg en stil maar ik merk ook hoe moe ik ben ... eigenlijk wij zijn
wat stress met je doet merken we dus nu we even niets moeten echt
we piekeren en brainstormen samen veel hoe nu verder als Joey zo weer thuiskomt
zolang hij niet de juiste hulp krijgt of accepteert verandert er wss maar weinig...net om 12.00 kwam hij weer binnelopen ..er staat later deze week een afspraak voor hem bij GGZ meer weten we niet ..hij is op zijn kamer zijn "veilige" honk..

maar ik houd hoop en vertrouwen gedragen door mijn geloof


niet alleen gepieker en zorg om ...maar ik mocht ook gezegende momenten mee maken
kwam toen ik vrijdag boodschappen deed een oude vriendin tegen en we pakten de vriendschap zo weer op waar we gestopt waren

we zijn lotgenoten en deelden voorheen met regelmaat ons verhaal over onze kids en mochten dit samen onder het genot van en kop koffie in een restaurantje waar we nabij waren weer doen

we delen het geloof
en dat bind en brengt telkens weer samen bleek ook toen we een 3e bekende aan tafel kregen ..even een fijn uurtje in een zo'n pittige tijd

een wereld die zo anders is als waarin wij opgroeiden waar normen en waarden ook heel anders zijn dan wat we gewoon waren
een wereld waarin we steeds meer egoistisch leven en steeds minder voor de ander zorgen

een wereld die steeds meer verhard ..waar je met regelmaat ??? stelt bij besluiten die ze in Den Haag nemen..zo was er door D66 aangevoerd dat je op straat moet kunnen schelden en dat is schijnbaar ook nog aangenomen door de kamer ..wie snapt er nog iets van ..ik echt niet meer

heel de dag draait toch in mijn hoofd... hoe zou het met Joey zijn hij moet contact met ons zoeken
maar mag daar ze eigen gang gaan zijn eigen ritme bepalen naar buiten wanneer hij wil... maar de afgelopen dagen helemaal niets van hem gehoord en dat ik ook geen verbazing want we weten dat hij zijn drempel vaak zo hoog voelt dat hij zelf geen initiatief durft te nemen
donderdag werd er gezegd hij kan tot ma. blijven maar wij hoorden al die dagen dus niets ...maar we zetten de deur gewoon weer open en hopen dat hij snel weer beter in zijn vel mag gaan zitten en de hulp krijgt die zo nodig is

ik ben er best huiverig over want ritme en regels het zijn de adviezen die we altijd kregen van alle lezingen die we over autisme volgden en alle boeken die ik er over las
wat je doorbreekt heb je zomaar niet weer in een vast patroon terug

het is echt allemaal zo niet leuk en zo anders als ik me had voorgesteld
hoe hard moesten we de afgelopen jaren niet HELP roepen om de juiste hulp voor Joey te krijgen en nu het bijna fout afliep en de politie ingreep lijkt de crisis wakker te worden maar doet iets waar maar weinig mensen bij voorbaat een goed gevoel over hebben

laten we er maar het beste van hopen en ik wil blijven vertrouwen ...in mijn zoon ...op mijn geloof
mijn kracht..waardoor ik het allemaal toch volhoud
 http://www.youtube.com/watch?v=xDKhrDkur2s

op tv mocht ik van de week bij Hello Goodbeye een moslim horen zeggen we zijn allemaal van 1 Vader er is maar 1 God en al noemen we hem allemaal anders hij is een krachtbron waardoor we volhouden
vond het wel mooi gezegd maar waarom merken we er dan zo weinig van in de maatschappij....

vorige week is er een nieuwe Paus gekozen en van de week is hij geinstaleerd..een man van het volk laten we hopen en er op vertouwen dat hij bij velen ook weer rust en oude traditie doet herstellen want al jaren lopen de kerken leeg ...vele gebouwen gesloten en gesloopt alle traditie van vroeger die volgens mij echt niet zo verkeerd was vervaagt..

het loslaten van Joey zorgde dus voor kopzorgen maar ik mocht ook best ontspannen momenten mee maken hoor
probeer uit alle negatieve dingen toch ook positieve elementen te halen

lekker uitgebreid gekookt voor Alex en mij ..iets wat Joey minder lekker zou vinden
maar wel volgens het dieet wat ik sinds 1 maart volg..door een aantal online vriendinnen ben ik Sonja Bakker gaan volgen en in 3 weken 5 kg kwijt ..een dieet wat goed vol te houden is en veel lekkere recepten heeft dus ik hoop dat de lijn die nu ingezet is nog even door mag zetten

we hadden ook een feestje ..al zaten we daar heus met een dubbel gevoel want Joey zei begin van de week nog ik ga mee ..Alex broer hoopt snel 60 te worden maar door de komende Paasdagen vierde hij het nu al samen met een kameraad die ook die mooie leeftijd mocht bereiken

een avond er even uit zijn deed ook wel goed

en zondag waren we in de Belijdenisdienst van Ada ,Alex oudste dochter die na een paar jaren dat haar geloof op een lager pitje stond nu bewust een keuze heeft gemaakt om er voor te kiezen Gods nabijheid weer/meer  te willen ervaren
en een preek die ook ging over hoe de wereld verandert in normen en waarden ..dingen die ik eerder ook al in dit blog noemde

ik groeide op in en katholiek gezin was altijd wel met religie bezig maar 11 jaar geleden kwam ik tot een levend geloof en heb al die jaren zo mogen ervaren dat God mij de kracht geeft om de dag aan te kunnen
Alex is er van kinds af aan mee opgegroeit en deelt de zelfde mening het geloof draagt mij door de dag heen
onze kinderen zijn er dus mee op gegroeid maar laten zo als veel pubers/ jongeren los omdat het toch allemaal wel lastig is op zondag vroeg je bed uit om naar de kerk te gaan
terwijl je liever uitslaapt ... allemaal regeltjes waar je je aan hoort te houden dat wil je toch niet ...
Ada heeft nu bewust de keuze gemaakt en dat geeft toch een "trots" gevoel

echt heel mooi en emotioneel om er bij te mogen zijn en haar zo bewust ja te horen zeggen
http://www.youtube.com/watch?v=TULYumV3fe0

de afgelopen dagen waren pittige dagen maar alle meeleven online via post of hier aan de deur deden goed
de politie lijkt meer betrokken dan de hulpverlening want zij lieten paar keer iets horen en vinden dat we mogen vragen van GGZ dat ze nu werkelijk Joey gaan helpen en door alle burocratische regeltjes heen gaan dat is voor hen mogelijk voor ons als ouders niet ..we houden hoop en houden vol

dit blog is mss een beetje anders als je van me gewoon bent mijn geloof altijd wel maar meestal kort aanwezig zet ik meer op de voorgrond maar momenteel is HIJ die mij draagt dag aan dag ..mijn kracht waardoor ik het al die jaren vol zorg vol houd xxx


Geen opmerkingen:

Een reactie posten