donderdag 31 januari 2013

petje af...of moet ik zeggen hoedje af...

vandaag is onze Koningin jarig 75 jaar  en nog zo aktief...
afgelopen maandag net voor 17.00 zet ik de tv aan om zoals bijna dagelijks het journaal te kijken..er is een speciale lange uitzending toch weer geen ellende was mijn eerste reactie... maar nee waar het werkelijk om zou gaan zouden we pas rond 19.00 horen want dan gaf de koningin een speciale toespraak

ze kondigde haar opvolger aan ..Willem Alexander ..zelf gaat ze van haar wel verdiende pensioen genieten...het koningshuis ik heb het altijd leuk gevonden maar het laatste jaar heb ik zekers ook meer bewondering voor Beatrix gekregen

van de week toen we weer al die gebeurtenissen langs zagen komen wist ik ook wel weer meteen waar ik was toen dat gebeurde..zo ook 17 febr 2012 ..de dag die voor onze Koningin een nachtmerrie werd..haar middelste zoon die door een ernstig ski ongeluk in coma raakte en hoe zijn leven nu verloopt het is voor ons als buitenwacht een groot ? maar veel contact zal er wss niet meer mogelijk zijn met haar zoon hem even vast houden dat kan en mag ze nog wel maar verder is er weinig over van die sterke man en lieve echtgenoot vader die hij voor de buitenwereld toch altijd was...

17 febr 2012 wij zaten alweer ruim 2 weken in het WKZ een opname die 30 jan begon nadat Yerèll de 29e een aanval van ruim 5 uur had gehad schoot hij er die ochtend tijdens zijn muziektherapie weer in en medicatie mocht weer weinig doen, .zolang aankijken mocht niet dus werd het een ritje met de gele auto richting Utrecht
de dormicumpomp werd aangesloten om te kijken of we de status konden doorbreken maar het ging echt alleen maar minder er werd nog een nieuw medicijn uit de kast gehaald maar dat mocht ook niets brengen..hij reageerde er alleen maar heftiger op door weer een keer alle bijwerkingen te laten zien en mede daardoor aan de zuurstof te belanden
nog nooit had hij zijn  verjaardag in het zh. hoeven vieren 6 febr. het was me altijd gelukt om die dag thuis te kunnen zijn maar nu kon het toch niet anders en 2 dagen daarna kwamen de dokters ons het meest zwarte nieuws brengen ..ze konden niets meer voor Yerèlls epilepsie doen en verwachtten dat zijn leventje niet lang meer zou duren

wonder boven wonder heeft dat leventje nog 7 maanden mogen duren ...zeker geen makkelijke tijd maar ook een tijd waar ik toch van de mooie momenten heb willen en kunnen genieten..ze staan nu nog alleen maar op mijn netvlies tenminste die van de laatste paar weken..want 30/31 dec ben ik mijn fototoestel kwijtgeraakt en Yerèlls laatste foto's stonden daar nog op..ik kon het nog niet naar de fotograaf en die aflaten drukken nu sla ik mezelf natuurlijk voor de kop maar tja het is niet anders.. heb allerlei plekken/winkels benadert waar ik de 30/31e was..politie nog gebeld maar niets verder



17 februari 2012 een dag voor onze koningin die voor haar opnieuw ook een heel zware periode inluidde eerst het verlies van haar grote liefde Claus nu het ongeluk van Friso maar ze pakte haar taak weer op ..soms zie je haar wel eens er wat zorgelijker uit zien maar over het algemeen oogt ze als een heel sterke vrouw

zelf lukt het me niet om zo sterk te zijn ... 2 weken geleden bereikte ik de drupel die de emmer deed overlopen.. maar heel rustig aan hoop ik toch ook weer dat deze langzaam leeg loopt..ben vandaag bij de verzuimbegeleider geweest en er is een plannetje voor re-integratie opgesteld ga maar proberen of me dat lukt anders hang ik gewoon weer aan de bel....want tussen willen en kunnen blijkt helaas toch echt een verschil te liggen..

Joeys afwijzing van het CIZ voor een begeleid woonplekje dichterbij zijn studie is omgezet in een nieuwe aanvraag omdat het CIZ een foutje gemaakt had maar er is ook nog een beroep/klachtenbrief opgesteld door een jurist en die ging de aanvraag achteraan... rond 1 maart verwachten we daar uiterlijk antwoord op te krijgen ...hoeplijk mag dat beter nieuws zijn en word het voor Joey ook makkelijker om zijn studie te volgen al kwam hij van de week hevig teleurgesteld thuis ..de regering heeft besloten  dat MBO opleidingen 3 jaar mogen duren en daardoor moet er aan Joeys opleiding gesleuteld worden het vak waarvoor hij voor Rotterdam boven Arnhem koos lijkt geskipt te worden
er stond al een gesprek met school gepland en deze vraag konden we toevoegen
maar oooooh wat was dat weer spannend voor Joey..hij verteld vaak pas dingen als het echt niet anders kan of weken later ...en als hij niet thuis komt op en tijd als gewoon dan weten wij al ..er is wat maar wat dat is vaak een ? hij kwam om 3.40 thuis en daar word ik ook niet echt blij om want een brakke nacht werd het daardoor , echt slapen doe je niet als hij niet thuis is..maar ja hij kwam thuis en dat is dan alweer een plus...Faalangst word het genoemd..nou daar mogen ze echt wel een mooi plan ter oplossing voor verzinnen want 1 het is voor Joey heel lastig 2 wij houden het ook niet vol dagelijks afvragen , komt hij thuis, hoe laat dan en hoe is zijn humeur..
laten we hopen dat hij gewoon voor een eigen stekkie mag gaan en zo ook meer zelfvertrouwen mag krijgen want zo verkeerd doet hij vele dingen niet... school koos hem uit om op een vakbeurs workshops te geven aan evt. nieuwe leerlingen dat doen ze niet als je je vak niet goed beheerst..
school is best tevreden over hoe Joey alles doet onder zijn huidige reistijden en wat hij privé allemaal mee heeft gemaakt maar er waren ook wel wat puntjes waaraan hij moet gaan werken..
het gesprek vond telefonisch plaats omdat Joey escaleerde en wel zo erg dat de crisisdienst er aan te pas moet komen..gebruik mijjn blog ook maar even als uitlaat klep... hoop zo dat er nu eindelijk eens iemand op wil staan die Joey werkelijk gaat helpen xx !!!!!! gister was hij juist door zijn spv-er los gelaten omdat zij vind dat het goed met hem gaat die mening delen wij helaas al heel lang niet en mijn moedergevoel blijkt helaas weer waarheid..

maar waar we 2 weken terug een standaard controle voor Alex deden en de cardioloog erg verontrust was mocht dit met een sisser aflopen..het extra hartfilmpje , de echo en het holteronderzoek waren  niet echt helemaal goed maar aktie hoeft daarop niet ondernomen..wel moet Alex terug naar de huisarts om uit te zoeken waardoor hij soms zo duizelig/ wazig is..het komt niet vanuit het hart waar de dokter eerst bang voor was ..een duidelijke meevaller dus !!!

maar het zit Lex niet helemaal mee het klussen hier in huis moet hij toch bekopen door een bezoekje aan de fysio die constateerde dat zijn onder rug weer helemaal vast zit en daardoor heeft hij weer pijn in zijn bovenbeen met uitstraling ri. de knie..voorlopig mag hij dus weer even richting de fysio die hopelijk hem weer snel van de snoepjes tegen de pijn afhelpt..

ons klussen we zijn er best trots op..wilden het al zolang en eindelijk zijn we begonnen..hopelijk krijgen we nu ook de tijd en kans om dit langzaam aan door te zetten en hebben niet zo'n programma als Help mijn man is klusser nodig..tja die hadden hier dan allang kunnen zijn want 6,5 jaar geleden toen we trouwden begonnen we al maar er kwam telkens wat tussen..Joeys kamer is klaar alleen nog wat planken ophangen Yerèll*s oude kamertje staat nu vol dozen die hopelijk steeds meer een plek in de kasten die we vanuit mijn ouderlijk huis naar hier verhuisden gaan krijgen..de babymeubeltjes van mijn boys kon ze nooit weg doen en ben daar nu ook blij om zo word het echt een heel gezellig kamertje vol herinneringen aan mijn knullen.  de keuken is nu aan de beurt en behalve schilderen mocht ik ook nieuwe spulletjes aanschaffen want op mooie geschilderde planken zet je niet voorraadbussen die al 12 jaar oud zijn..ik voor het eerst via internet bestellen zegt de mail mij di. word het bezorgd maar tot heden nog niets..t zal toch niet zo zijn ...nee het is een grotere keten met goede naam dus ik moet gewoon even geduld houden..

want al was mijn leventje alleen met de boys  niet altijd simpel en vind ik opvoeden in deze tijd ook echt niet makkelijk ik mag ook dankbaar terug kijken !!!!

Ben zeker dankbaar dat Alex in ons leven kwam en het ook echt met ons aandurfde

Alex kanjers doen het goed..
Ada heft haar diploma op zak en het op haar werk naar haar zin eventjes leek er een huurhuisje dichterbij mogelijk te zijn maar dat lijkt nu toch weer niet..ze heeft het in Werkhoven nog naar haar zin en wie weet wat er binnenkort toch wel weer op haar pad mag komen..
Dirk was deze week jarig 22 alweer..en na heel lang zoeken en wachten mag hij as. maandag dan eindelijk met zijn afstudeeropdracht beginnen..bij de politie Weesp mag hij gaan uitzoeken hoe veilig mensen en bedrijven zich in hun eigen dorp/ buurt voelen...best wel een leuke uitdaging waar hij vast ook wel weer wat bij leert
en Annet zij heeft het nu extra druk want bij haar was het vroeg voorjaar...de vlinders dwarrelen rond heerlijk om haar zo lekker in haar vel te zien zitten..terug naar de Havo lijkt ook een juiste stap best pittig maar ze doet het goed

we genieten dus van ons gezin en dat houd ons dus ook op de been
al missen we echt wel onze kanjer..onze knokker dat is gewoon niet anders..het gemis wat eigenlijk alleen maar groter lijkt te worden...
volgende week dus geen kadootjes en slingers maar mooie bloemen die we hem voor zijn verjaardag zullen brengen

ik hoop dat onze koningin nu straks de tijd mag krijgen om van haar gezin en kinderen te gaan genieten omringd door vele lieve mensen... want dat blijft ons zo goed doen !!!

dankjewel voor alle lieve berichten/kaarten bloemen enz. die we de laatste dagen weer volop krijgen doet zo ontzettend goed !!!!

op facebook zag je iets langs komen van de eerste 5 die dit leuk vinden geef ik iets leuks terug..nou aan dat soort dingen doe ik niet mee ik doe het allemaal op mijn eigen manier... met kerst liet ik allerlei boeketten bezorgen bij mensen waarvan ik vond dat ze dat verdienden.. deze week ging er een stapeltje kaarten uit naar vriendinnen die het momenteel niet altijd makkelijk hebben nu maar weer eens brainstormen wie er binnekort verrast mogen worden want weet zelf  hoe fijn de belangstelling van anderen toch is en blijft...

het zijn de mooie en warme herinneringen die mij op de been houden !!!!  Gedragen door mijn Grote Trouwe Vader !!!!! mijn Krachtgever en Trooster
http://www.youtube.com/watch?v=hHbFt1caxA0

1 opmerking:

  1. crisisdienst is net geweest..Joey is meerder jarig en mag daardoor zelf bepalen wat hij wel niet wil..dus dat hij niets wil moet ik als zijn moeder die haar kind zo vreselijk ziet worstelen accepteren..pffff

    BeantwoordenVerwijderen