woensdag 23 januari 2013

time out

wat ik in mijn vorig blog al schreef ik zit er even doorheen

http://yerell.blogspot.nl/2013/01/tijdelijk-opgebrand.html

velen zeggen  (mss ook wel terecht) het is niet wat er allemaal op je bordje ligt..
en de afwijzing van Joey voor een begeleid woonplek was mss wel de druppel in het geheel..door een foutje bij het CIZ hebbeb we een nieuwe aanvraag ingediend via Joeys psychologe en hopen we nu een betere uitslag te krijgen...alle mensen die Joeys dossier kennen waren daar ook vanuit gegaan en hebben allerlei advise gegeven wat nu toegevoegd is...de woongroep wil ook deze uitslag afwachten dus mag het straks dan echt beter aflopen..ik geoof dat pas als ik het bewijs zwart op wit zie

de journaals van de laatste dagen zijn niet echt positief voor autisten maar ze laten zwemmen in de massa en dus tussen het wlal en schip laten vallen willen vele politici ook niet dus houd ik ook de j
hoop op een goede afloop...een woonplek dichtebij zijn school !!!

maar dat was niet alles ..
een gewoonlijke controle voor Alex liep uit in op vrij korte termijn wat uitgebreider onderzoek..gister en vandaag en volgende week krijgen we de uitslag

daarnaast overleed er onverwachts een heel warme vrouw die we best redelijk goed hebben leren kennen de laatste jaren...zij was ons eerste contact binnen lotgenoten contact in epilepsie land nu ruim 7 jaar geleden... ze luisterde naar mijn verhaal en gaf tips op het gebied als pillen niets meer doen..al een paar jaar had ze binnen de epilepsievereniging een andere taak gezocht maar we hadden door de modern media en de algemenere bijeenkomsten nog met regelmaat contact
ze was er ook bij Yerèlls afscheidsdienst  en nu is zij ook door God thuisgehaald
niet te bevatten
maar eigenlijk weet ik bijna zeker dat ze daar net als hier in het aardse leventje zich zal ontfermen over die kanjers waar ze altijd zo voor klaarstond...

een paar weken geleden sprak ik iemand met zo'n soortgelijke strekking ..zij vertelde over haar vader en wat hij allemaal in zijn werkzame leventje had gedaan..hij had net als onze vriendin altijd klaar gestaan voor zijn medemens en was na een kort ziekbed door God thuisgehaald..zijn laatste rustplaats is dichtbij Yerèll* en zij die ik sprak zag het toch ook als hij blijft voor zwakkeren zorgen ook daar waar hij nu mag zijn

Yerèll is omringd door vele lieve mensen maar komt er vast ook oude bekenden als zijn opa en oma tegen ..maar ook oud schoolgenootjes..

en ook ik mag omringdworden door vele schatten van mensen !!!

maar verder hier op aarde is het gat groot
het gemis met geen pen te beschrijven
en alles niet meer het zelfde als voor heen

dat is al zo ingewikkeld een plekje te geven daarbij het voorgenoemde en wetende dat Yerèll*s verjaardag nadert was gewoon even de drupel die de emmer deed overlopen

zeeën tijd heb ik over
en al was werk echt wel een fijne afleiding mss leek het soms wel te veel op wat ik al die jaren met Yerèll heb mee gemaakt

even pas op de plaats dus en mijn lijf de regie in het geheel geven

tranen ze stromen en soms denk ik wel waar haal ik ze nog vandaan maar mijn psych zei mss ook wel terecht het zijn trnaen van opluchting dat je boy* het nu goed mag hebben... traen van alle zorg die je jarenlang rondom hem had maar nooit zomaar los kon laten omdat je verder wilde en moest
laat het allemaal maar komen

verder gaf de dokter het advies neem even adem maar sluit je niet binnen op..dat prober ik dan ook en mijn werk lijkt daar begrip voor te hebben

heb ze verteld dat er al heel lang een leuk uitje gepland was..de reunie van mijn middelbare school waar ik met een jeugdvriendin naar toe wilde gaan... had er al vrije dagen voor gepland... morgen is dat dan zover
ben wel benieuwd of we 30 jaar na ons slagen voor ons mavo diploma nog veel bekenden tegen gaan komen.. er was al eens eerder een reunie en de bekenden vielen toen een beetje tegen ..toen ging ik alleen nu maken mijn vriendin en ik er gewoon een gezellig uitje samen van ..eerst hapje eten en dan op zoek naar oud schoolgenootjes die net zolas wij nu 30 jaar ouder zijn )))

Alex is door het weer en de overuren van de afgelopen week door de flinke sneeuwval deze week ook thuis en saampjes proberen we ook wat meer rust in de Rommel binnen ons huis te krijgen
de baby meubeltjes van mijn zoons hebben in Yerèlls kamertje en mooi plekje gekregen en beetje bij beetje worden ze gevuld met spullen die van Yerèlls kamer in Baarn kwamen in combi met allerlei spullen die we zelf in de loop der jaren verzameld hadden

mijn dagen zijn dus redelijk gevuld maar ik merk ook zekers wel dat ik regelmatig een extra dutje wil doen

volgende week 2uurtjes werken om te kijken hoe dat gaat en dan mss wel weer heel langzaam opboeuwen maar niet zo snel als in oktober denk ik nu..al is het personeels tekort er wss ook nog..dat maakt alles niet makkelijker maar ik zelf moet toch echt voor gaan

dankbaar ook voor mijn 2e beste vriendinnen die er deze week echt weer voor me waren
maar zekers ook blij met al die online contacten die me bemoedigen
Lex kids die er zekers ook voor ons willen zijn
mijn geloof wat toch een troost is en kracht geeft
vertrouw ik er op dat ik stapje voor stapje weer opkrabbel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten