dinsdag 31 juli 2012

update van ons allemaal

mijn laatste blogs gaan vooral over hoe gaat t met mij
maar ik ben natuurlijk 1 onderdeeltje van ons gezin en kreeg al berichtjes hoe is het met jullie

Yerèll doet eigenlijk elke dag wel fysiek een stapje terug..maar heeft een karakter waar we veel van kunnen leren hij knokt verder en lijkt er zelf onder deze omstandigheden ook het beste van te maken
geniet zekers nog wel van de mensen om hem heen
de ene keer is hij iets meer open dan de ander maar hij doet vaak zijn best om iedereen wel op een lach te tracteren

hij word omringd door veel lieve mensen die ieder op zijn eigen manier zijn dag veraangenaamd..de muziek is een gezellige afleiding over de hele dag ..vele muziekjes klinken door zijn kamertje .. de cd gemaakt door zijn muziektherapeut is favoriet..maar de live "sessies" kunnen hem zekers ook nog goed stemmen..blijven heel bijzondere momenten !!!
zijn verzorgmomenten moeten we helaas steeds meer spreiden omdat alles te veel energie vraagt en de overprikkeling weer epi veroorzaakt
heel de dag in het donker wij zouden er toch echt gek van worden...
maar mijn boy ondergaat alles gelaten en weet echt nog wel geniet momentjes over zijn dag te vinden

Joey geniet van zijn vakantie..hoopte met vrienden weg te gaan maar de lastige situatie zorgt er voor dat het allemaal niet zo simpel is ..gelukkig zijn er telkens vrienden thuis en vermaakt hij zich best maar niet in een ritme wat voor ons als ouders welkom is..de jeugd leeft tegenwoordig als de oudjes naar bed gaan ..tja hoort bij de leeftijd en vakantie vieren zullen we maar zeggen en het komt vast wel goed maar wij hebben toch een heel andere denkwijze..onze jeugd of de jeugd van tegenwoordig is echt een verschil van dag en nacht..
muziek is wel zijn ding momenteel ..ook de manier om alles rondom Yerèll een plek te geven met een vriend die de gitaar bespeeld wil hij zlefs proberen een lied voor zijn broer te maken heel bijzonder wel..hij praat momenteel niet echt veel maar verwerkt alles toch wel ??

ik dacht ga samen met Joey een paar dagen weg komen we ook weer even aan elkaar toe op een heel andere manier als nu ..maar dat wil mijn boy niet..mss nog een paar leuke dagjes invullen..pas samen winkelen vond ik nl erg leuk maar Joey moet het ook willen snap goed dat je liever met leeftijdgenoten iets onderneemt..al denken we samen binnekort nog dagje Kampen te willen en mss wel beeld en geluid..hij verdiend ook mijn aandacht !!
volgende week heb ik in ieder geval op de vechtstr. aangegeven als de situatie het toelaat ben ik er een paar dagen niet..zal voor mij mentaal wel lastig zijn maar de anderen verdienen ook mijn aandacht..

Ook met Annet ben ik wezen sjoppen..tuurlijk was dat het hoofddoel maar terrasje pikken lekker bij klessen onder het genot van een hapje en drankje was net zo leuk..en eigenlijk werd het meer sjoppen voor mij dan voor haar want de komende herfstmode is een heel aparte stelden we vast aparte kleurtjes die eerst even moeten landen voor we ze durven te kopen mss..echt in het oogspringende mode die meer bij de zomer past ons inziens door de diepe decollete maar onze meningen schijnen niet te wijzen op mode bewust  denken..
zelf slaagde ik wel goed..wilde nog wat nieuwe zomerbroekjes omdat de kilo's mij wel gezind zijn en ik soms weer een maatje kleiner pas maar daar hingen de winkels echt nog wel mee vol en kon ik voor weinig geld goed scoren..
Annet kocht wel mooie hardloopschoenen en is druk in training voor een rondje van 6 km wat ze 1 sept as in Bunnik hoopt te lopen..
verder is het zeker dat zij Havo gaat doen aan haar oude school..zal best pittig zijn om weer fulltime in de schoolbanken plaats te moeten nemen..nu vult zij haar dagen vooral met een baantje want geld is belangrijk voor een puber van deze tijd ..hihi.. maar doet ook leuke dingen met haar vriendinnen..

Trots zijn we op allemaal maar Ada lijkt bijna haar HBO papiertje op zak te hebben..haar contract bij haar baas is verlengd ze had een halfjaar contract en kreeg nu een jaarcontract   dus dat is fijn zekers ook in de tijd waar we steeds meer over werkeloos zijn horen..haar scriptie ligt op de hoge school en hopelijk mag zij eind augustus horen wanneer zij die mag verdedigen ..
drukdoende is ze verders met nadenken wat ze nu precies wil..een vriendje? en hoeveel tijd wil je dan zekers voor elkaar hebben..op je zelf.? daarbij hoort je uitzet..we dachten met haar voor haar verjaardag lekker te gaan sjoppen @ ikea..hadden zekers een gezellige avond maar waar we voor gingen dat vonden we niet ..lastig hoor om echt iets te vinden wat je in je hoofd hebt want dat is er dus momenteel daar niet gelukkig zijn er veel meer winkels en komt dat ook vast goed

Dirk is nog steeds druk zoekende naar een stageplek om zijn studie af te gaan ronden..weer wat tips heeft hij uit ons netwerk gekregen dus ook bij hem gaan we er vanuit dat het goed komt..het is een meer rustige tijd voor hem..net thuis van een heerlijke vakantie Kreta met Marieke...dat zorgde voor mij ook nog voor een leuke nachtelijke rit schiphol..landen om half 5 tja dat hoort er bij in zomertijd.. Hij had 2 baantjes maar 1 viel weg omdat ze toch veel meer van je verwachtten dan dat je waar kan maken..vn die baantjes met telefoon"verkoop"best lastig want velen zullen net als ik denken daar heb je weer zo'n "zeur"hij moest het dan doen bij bedrijven maar toch..

Alex werkt tot nu toe nog steeds door..heeft binnenkort wel wat dagen vrij want zijn meiden zijn jarig en zelf hoopt hij ook weer een jaartje ouder te mogen worden..
we zijn saampjes vooral druk met Yerèll ..vaak gaat hij sávonds ook nog wel even mee om de boy te knuffelen maar we proberen ook wel tijd voor elkaar te maken..lekker even een wandeling of de fiets ..
afgelopen zondag trapten we zomaar 25 km weg..dachten eens een keertje de andere kant op te willen vaak kiezen we voor de polder maar Alex werkt de laatste weken in het buiten gebied van de Hilversumse Meent en dat is voor mij zo dichtbij huis echt onbekend gebied..je loopt er zo de polder ri. Weesp in en ziet de naardermeren liggen echt een mooi stekkie..

Het is een zware maar ook fijne tijd
en als gezinnetje mogen we er met elkaar toch ook het beste van maken

vakantie werd het niet maar wie wat er nog komen mag..
een lieve groet uit Laren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten