dinsdag 8 mei 2012

het overkomt je

Vandaag is Joey weer in zijn ritme van school gestapt..na zijn fantastische dagen in Tsjechië had hij even nodig om weer in het ritme te komen en de koninginnedag en meivakantie hielpen niet echt want zoals dat bij de jeugd hoort lijken ze dan vooral te fuifen en de gewone dingen te vergeten..
Tsjechië heeft veel indruk op Joey gemaakt Praag is een mooie stad  ze waren in Theresiënstad wat daar allemaal gebeurd is heeft diepe indruk gemaakt en aardig wat gesprekjes opgeleverd want hij moet het toch allemaal een plekje geven..en zekers rondom 4 mei en alle flitsen die via de tv langskwamen gaven herkenning met wat hij gezien had..
de omgeving waar hun hostel stond was een bergachtig gebied waar je veel leuke dingen kon doen ze hebben gemountainbiket geklommen een kompastocht gelopen allemaal dingen die Joey natuurlijk geweldig vond een soort of scouting uitje leek het in dat opzicht wel
met zijn klasgenoten had het goed geklikt en ook was hij er achter gekomen dat mijn kookkunst toch niet zo slecht is want daar was het eten niet super geweest..
slapen had hij ook niet optimaal gedaan dus dat volgende 2 dagen bracht hij vooral slapend door..maar op koninginnedag was dat ritme ook alweer weg..want ja dan moet je natuurlijk met je vrienden er weer op uit.. gelukkig was het stralend weer en dat gaf alleen nog maar meer feestelijk gevoel
tijd om zich te vervelen had hij deze vakantie ook echt niet..onverwacht kon hij doordat een vriendin kaartjes voor Feyenoord had er met vrienden heen..en wat een feestje was dat zeg als ik de verhalen hoor..Feyenoord -Heracles ze wonnen en al regende het pijpenstelen en kwamen ze s'nachts drijfnat thuis de lol en het suc6 voerden in Joeys verhaal de boventoon
het was dus vooral een week met leuke dingen voor Joey..maar vrijdag was ook heel spannend want hij had zijn 1e rijles !!! en dat word tegenwoordig toch wel heel anders geregeld als dat ik vroeger rijles had hoor..alles word in 1,5 maand gestopt en begin juli lijkt hij dus al voor het eerst af te gaan rijden..of wij daar nu echt blij mee zijn want binnenkort beginnen ook zijn examens van deze opleiding sign..gister was hij voor het laatse beslissende gesprek in Rotterdam voor zijn hopelijke vervolg opleiding en binnen 3 weken word alles nu duidelijk maar zelf heeft hij er een goed gevoel over..we hopen het echt voor onze knul want we gunnen hem het allerbeste en hopen dat zijn dromen een baan in de reclame wereld waar mogen worden..
vandaag is hij dus weer richting het Nimeto om daar nog even te bikkelen zoals hij het zelf noemet en hoe alles gaat aflopen het komt allemaal wel goed mam maak je er niet druk over..

ja en druk maak ik me eigenlijk wel want waar ik aan mijn 1e antibioticakuur begonnen was en hoopte dat die toch wel iets zou gaan doen knapte ik maar niet op..dus toch maar even terug nu naar mijn eigen dokter en zij constateerde dat waar de huisartsenpost het bronchitis en oorontsteking had genoemd ik dus nu een longontsteking had en de kuur dus te weinig had gedaan..ik kreeg een 2e kuur en die was sterker dus ik mag even geen autorijden en dat is wel heel onhandig maar ja deze kuur ijkt wel iets te doen dus hopelijk voel ik me snel ook weer beterder want nu kan ik dat niet echt zeggen ..totaal geen conditie en ik blijf kortademig..

maar de dokter zei mss ook wel terecht As je hebt zoveel op je bordje het is niet anders het overkomt je allemaal maar je moet beseffen dat je gewoon even leeg bent en heel langzaam aan weer bij moet tanken..die paar daagjes weg hebben je lijf tot rust doen komen en dan komt alles er uit..

maar ja het komt niet uit..ik maak me zo druk om mijn jongste en daar moet ik ter allertijden heen kunnen..want wat heeft hij het toch steeds pittig de epilepsie lijkt steeds onstuimiger te zijn en elke prikkel geeft epileptische aktiviteit..echt heel lastig om te moeten blijven aanzien..de dokters proberen het meest mogelijke comfort te adviseren maar ja wat is er nog..sinds 30 jan leeft Yerell in het donker en dat doet mij als mama zo pijn..de korte positieve momentjes die we met hem mogen hebben doen me goed maar ik gun hem zoveel meer..

ik laat alles maar komen zoals het komt maar ooh wat is dat lastig voor me..ik die altijd zo graag alles goed geregeld heb zodat ik weet hoe alles gaat lopen..

ik probeer het dus wat rustiger aan te doen..kijk met veel plezier terug aan koninginnedag die we in Zeeland doorbrachten..wat is Nederland toch mooi ..en het weer zat enorm mee waardoor het ook nog meer op leek te vallen..we waren bij collega-ouders en ondertussen kunnen we wel zeggen vrienden..door het ouderweekend van de epilepsievereniging hebben we ze leren kennen en is er een leuk contact ontstaan..je snapt elkaar goed omdat je veel de zelfde weg bewandelt en dat bind..we keken in Wissenkerke naar de optocht en kinderspelen maar wat ook opviel was dat ze daar echt veel meer het oranje gevoel uitdragen alle tuinen versierd en veel meer vlaggen als ik hier zie ..dat geeft toch ook wel een apart sfeertje

Met een goed gevoel kwamen Lex en ik thuis en al zitten we niet super in ons velletje samen hebben we het goed en proberen we het beste van alles te maken..we genieten van de kleinste dingen en dat is fijn..
en wat er op ons af gaat komen we laten het maar gebeuren..

ik verlang naar meer mooi weer dus wat mij betreft mag de lente qua temperaturen nu ook wel beginnen want de moestuin groeit ook goed ook de tuin voor staat er mooi bij maar echt warm vind ik het nog niet..

wie weet kan ik dat mijn volgend blog wel melden..we gaan het maar over ons heen laten komen ..helaas kunnen we het weer zelf niet regelen..

groetjes uit laren

1 opmerking:

  1. Deze keer ook een heel verhaal over je oudste. Hopelijk mag hij naar de school van zijn keuze.
    Jammer dat het met jou ook nog niet lekker gaat, wellicht slaat deze kuur toch nog aan.
    Wat moeilijk dat het met Yerèll nog zo moeizaam gaat dat hij in het donker moet zitten. Hoop met je mee, dat hij nog meer prikkels gaat aankunnen.
    Wens net zoals jij dat het zonnetje wat meer gaat schijnen, dan voelt iedereen zich weer wat fijner.
    Sterkte en beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen