vrijdag 27 april 2012

onverwachtse verrassing

Joey keek er al het hele schooljaar naar uit..net voor zijn examen zou beginnen zouden ze met school naar Tsjechie gaan..dus ik ook vrij geregeld want als Lex dan ook vrij zou nemen dan zouden we samen ook nog iets leuks kunnen ondernemen.. we hadden het al zolang van te voren leuk gepland maar door de hele situatie in februari hadden we ook veel uren nodig gehad en zeker voor Alex was vrijnemen niet zomaar meer mogelijk want in april is het voor een hovenier ook topdrukte.. ergens halverwege maart had hij er nog eens om gevraagd bij zijn leidinggevende maar er niets meer op gehoord.. ik zou wel vrij zijn want er moeten dit jaar 200 uur op..prima allemaal ik zal me vast wel gaan vermaken
Joey hoorde nog niet zolang geleden dat ze door de hoge kosten stijging  maandagavond pas zouden gaan rijden en donderdagavond aan de terugreis zouden beginnen om zo de kosten te drukken ..goed dus dat wij geen midweekje weg hadden geboekt wat we bij onze eerste brainstorm hadden bedacht..

maandagochtend was Lex dus gewoon richting werk gegaan want hij had niets meer gehoord en zeuren dat wil hij echt niet..het was niet anders we zouden de avonden samen doorbrengen en het zou vast goed komen..gaat om kort over 7 mijn telefoon ik ben toch vrij..zet jij koffie en start de computer maar vast..ja joh jij bent maf ..ben ik weekje vrij even bijtanken want ik zit er flink door heen omdat het met Yerell maar zo bar blijft gaan ..maar ik als goede vrouw voor haar man dus toch maar veel te vroeg de dag gestart en gedaan wat mij gevraagd werd..
rond 8-en hadden we dus duidelijk dat we samen van di. tot donderdag weg wilden maar hoe of wat..?? onze eerste brainstorm zei toendertijd  Zeeland zodat we daar ook onze vrienden konden opzoeken maar nu staat er een afspraak voor Koninginnedag dus Zeeland dat hoefde niet..waar we normaal zo kunnen genieten van de kust was de harde wind en de mindere weersverwachting ook niet echt uitnodigend.. iedereen hoor je altijd over vakantieveilingen maar als ik daar  iets zag kon ik niet de volgende dag al weg..en via last minutes zat er echt al heel veel betaalbaars vol..dus maar gaan zoeken op de site van de Fletcher groep..daar zijn we al een paar keer eerder `heen` geweest..en dat is ons altijd prima bevallen...hier ook last minutes ingetikt en er kwam een leuk rijtje te voorschijn met suggesties niet al te ver van huis..manliefs oog viel op een kasteelachtig plaatje en zo gebeurde dat wij 3 daagjes gelogeerd hebben op landgoed Eerbeek in een waar landhuis...niet de meeste luxe maar die zoeken we ook niet even niets moeten en er samen uit zijn om de batterij weer op te laden dat was ons doel..
de agenda stond eigenlijk toch wel aardig vol dus die maandag zijn we druk geweest met alles omplannen..Yerell bezocht samen met Joey want voordat je op schoolreis gaat wil je je broertje toch ook nog wel even knuffelen..ooh dan gaan we op het moment dat Yerell muziek heeft was mijn goede ingeving maar helaas kon de boy dit keer niet zo genieten als ik eerder zelf wel had mee mogen maken..wel een paar heel korte mooie momentjes maar de epi was hem helaas de baas..

Joey dus maandag avond richting school gebracht war de bus klaar stond..manlief zat op de kapperstoel bij zijn dochter want nu moest hij ook maar eens model zijn en zien hoe zijn meis het kappersvak al leuk in haar vingers krijgt als is het allemaal toch moeilijker als je mss van te voren zou denken..goed en recht knippen het vraagt wat vaardigheid..

raar maar wel fijn om er dus toch onverwachts samen een paar dagen tussen uit te kunnen..heerlijk relaxed de dinsdag begonnen en toch wel op tijd vertrokken zodat we ook nog echt iets aan de dag zouden hebben ..de Veluwe we kennen het er al wel aardig goed maar het blijft een mooi plekje Nederland..geluncht  in Dieren en er een frisse neus gehaald tijdens een korte wandeling langs de IJssel.. de lente liet zich al volop zien veel bomen vol bloesem of jong blad..van die kleine geniet dingetjes die weer nieuwe energie geven...de temperatuur was alleen iets minder als dat ik wel zou wensen maar je kan niet alles hebben..
Bij het hotel aangekomen zagen we al snel dat waar iedereen roept dat het slecht gaat met de economie het wel mee zou vallen want de parkeerplaats stond goed vol met veel auto´s met fietsen achterop..iets wat wij zelf ook bedacht hadden alleen nemen wij ze in onze bus droog over..))een  modern hoofdgebouw met daarin de voorzieningen als restaurant en bar en ook wel kamers ..maar maandag tijdens mijn telefonisch boeken was al duidelijk dat wij een kamer in het land of koetshuis zouden krijgen want dat had onze voorkeur.een verrassing dus wat we zouden treffen..maar een keurig verzorgde kamer aan de achterzijde van het landhuis met prachtig uitzicht over het park en rododendrons als directe buren..kan vervelender dus..
voor het diner maakten we nog een heerlijke uitwaaitippel en zo lagen we zo redelijk onverwachts op een dinsdag in een heel romantisch sfeertje samen bij te tanken..want volgens de dokter had ik dat ook echt we nodig..maandags had ik haar nog aan de lijn omdat ik weer zo verkouden ben en Yerell daar niet mee aan wil steken..ja je weerstand is door alles wat je meemaakt weg uitrusten is het enige wat zal helpen...dus toen ik zei waarmee Alex me verrast had vond ze het alleen maar een geweldig plan en wenste ons veel plezier !!

Dinsdag zei het weerbericht onstuimig weer woensdag dus hoe zouden we dat nu ingaan vullen..het zonnetje scheen die morgen dus na het ontbijt toch de fietsen uit de bus gehaald en een route uit de map bij de receptie gehaald..het plan was 30 km fietsen door bossen en heide maar helaas stond er niet bij dat het ri. de Posbank was en moest ik na zo´n 15 km toch vaststellen dat ga ik niet trekken al die klimmetjes zo verder..daar is mijn conditie echt 0,0 voor.. dus de route wat aangepast en dat bleek ook goed want nu waren we na zo´n 25 km terug in het hotel net voor de bui losbarstte.. ons voornemen voor de woensdag dus ook iets aangepast en richting Zutphen gereden met de auto maar het bleef echt regenen en kletsnat wilde we niet worden..ons tochtje met de fluisterboot wat we al zolang willen dus maar weer uitgesteld..dus mogen we nog een keertje terug naar het stadje wat wij zo gezellig en kneuterig vinden...er wel lekker uitgebreid geluncht en een hapje voor de avond meegenomen..allemaal kwam het achteraf goed uit..want veel hadden we kunnen verschuiven maar de belafspraak met de neurologe niet en al wetend dat het niet echt een gesprek zal zijn wat je in de menigte voert was het allemaal zo prima..raar hoor om na jaren een belafspraak te hebben met een neurologe die we natuurlijk ook al lang kennen maar nooit onze behandelaar was.. wel een handig ding dat zij behalve neurloge ook kinderarts is en zo konden we samen een goed en realistisch gesprek hebben e een plan de campagne maken waarin comfort voor op mag staan.. Yerell heeft de pech dat zijn sonde er tijdens grotere aanvallen met regelmaat uit schiet en dan ontstaat er in weze een paniek situatie omdat er niet te lang tussen uitfloepen  en terug terugplaatsen moet zitten.. zij nam contact op met de chirurg die ik donderdag al aan de lijn had en eigenlijk Yerell moet zien voor het beste advies..nu maar even bekijken of we dat waar gaan maken want echt elke overprikkeling is een tc momenteel of dat nu willen?? en heerlijk relaxed avondje in een landhuis werd het dus..en ik voelde me niet top maar wel even helemaal ontspannen ..echt een vakantie gevoel !!!

donderdag op weg naar huis een tussenstop gemaakt met zandsculpturenfestival in Garderen met dit jaar het koninklijk huis als thema en ook daar boften we met het weer..we zaten nog niet in de auto op weg naar huis of de bui barstte weer los..echt lente was het met het weer dus niet eerder herfst maar we hebben wel even van die 3 daagjes samen weg kunnen en mogen genieten!!

Yerell strijd verder en dat doet mij als zijn mama erg veel pijn ..des te blijer ben ik dan ook met de contacten die ik mag hebben met mijn vriendin -collega mama die helaas in het zelfde bootje vaart..een half woord en we snappen elkaar en hoeven ons verdriet ook niet verder uit te leggen ..we gunnen onze kinderen zo veel meer..

Vanmorgen deze vrijdagmorgen dus ging opnieuw vroeg hier de telefoon nu was het zoonlief Joey die al in Utrecht was aangekomen..of ik hem kwam halen maar 6 km file en 7.15 nodigde niet echt uit..dus kwam hij met het OV want dat deden de meesten toch ook en zo konden ze met elkaar reizen.. blij dus wel met het weer van vandaag want de wasmachine draaide overuren  en alles wappert nu aan de lijn .. de strijk komt later wel weer..

komende dagen probeer ik nog even uit te rusten.. gaan we genieten van ons dagje Wissenkerke  voordat we dinsdag het ritme van alle dag weer oppakken

goed weekend iedereen
liefs uit Laren xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten