woensdag 11 april 2012

toeval bestaat niet

al zijn er met grote regelmaat grote ???? toch durf ik te geleven en te vertrouwen op
TOEVAL BESTAAT NIET
overal is een bedoeling mee..
zo stond ik afgelopen zondag boven een wandelwagen de kleine boy te bewonderen de mama is een dochter van van een collega die ik maar kort mee mocht maken omdat zij ons ontviel... ik heb de boy al vaker gezien en juist nu sprak ik de woorden wat zou je moeder trots zijn geweest..dit had ik natuurlijk al wel eerder gedacht maar nooit uitgesproken...bleek afgelopen zondag juist de sterfdag van de oma van deze boy te zijn..wat zou ze trots zijn geweest op haar dochter !!!

we kregen het bericht dat er binnen onze kennissen kring een nieuw leven mocht beginnen terwijl we op de zelfde dag hoorden dat iemand anders een dierbare had moeten loslaten..soms zijn dingen zo oneerlijk en stellen wij echt ons de vraag waarom ??? maar over al is er een bedoeling mee al snappen we die vaak op dat moment niet..

met regelmaat voel ik spanning rondom mijn oudste boy..maar veel slik ik tegenwoordig maar in omdat ik de vrede in huis graag zo veel mogelijk wil bewaren..maar soms zeg ik toch iets wat recht uit mijn hart komt...ik houd van jou alle dagen van mijn leven in elke omstandigheid weer...komt er een dag later een mail binnen met echt daarin geen leuke mededeling maar wel weer bevestigingen van waar ik hier thuis toch ook tegen aan loop..ik ben dus niet de enige die worstelt met mijn boy die vooral met zich zelf worstelt door alles zelf te willen uitvinden..maar waarom zijn wij dan zijn ouders..ouders willen smaen met hun kinderen de werled ontdekken in goede en slechte tijden  !!
Joey mag wel trots op zich zelf zijn..hij heeft de 1e ronde binnen het GLR behaald en volgende week moet hij op voor de 2e ronde nu een gesprek met 1 van de co-ordinatoren  binnen de afd SIGN ..daarin moet hij zijn motivatie nog eens toelichten en zijn port folio presenteren...en als hij die ronde door mag komen volgt er nog 1...even een vervolg opleiding kiezen is tegenwoordig al niet simpel want er zijn er zo ontzettend veel maar toegelaten worden is ook echt niet simpel.. binnen het NIMETO heeft hij de toetsmiddag voor RPC ook met een goed gevoel afgerond en dus is het spannend wat daar voor uitslag van op de mat gaat vallen

rondom mijn jongste boy probeer ik iets meer afstand te nemen ..merkte dat ik echt geen rust meer vond en er mee opstond en mee ging slapen..niet dat ik nu niet meer met hem bezig ben maar als werkelijk word wat artsen verwachten zal ik alles toch ook een plek moeten gaan geven..verdriet zal er echt niet minder om zijn maar mijn psychologe heeft mij in een goed gesprek bewust proberen te maken dat ik er zelf ook ben en als ik niet voor mezelf zorg het niet vol ga houden..heel bewust hebben we er voor moeten kiezen welke wegen we bewandelen..en Yerell ligt in Gods Hand ..HEM kunnen we vertrouwen en mogen hem ook de leiding geven..rondom Yerell heen zijn veel liefdevolle handen die de zorg graag met ons delen  en nu er zo frequent goede gesprekken gevoerd worden lijkt het ook iets makkelijker te gaan..mijn mailtjes naar allerlei disciplines lijken vrucht te gaan afwerpen en dat is alleen maar ter voordele van mijn boy en al die anderen om hem heen..
hij heeft het nog steeds zwaar we moeten helaas concluderen dat hij echt met de dag inlevert maar op de iets betere momenten kan hij ook echt genieten van ons om hem heen...

de Paasdagen liggen achter ons..we hebben deze vrij rustig maar toch ook met een goed gevulde agenda doorgebracht..tijd voor elkaar mogen nemen en dat is alleen maar fijn..vrienden en familie bezocht of hier gehad echt positief waardevolle momenten  waar ik met een fijn en goed gevoel op terug wil kijken..heerlijk gefietst over de hei..samen een stukje mogen wandelen..een rondje mogen rijden dichtbij huis maar ooh zo mooi is het landschap bij de loosdrechtse plassen en met het mindere weer kan je er tenminste nog goed rijden..straks als de zon weer volop schijnt dan is er daar bijna geen doorkomen aan door al het toerisme

Annet Maikel en Dirk kwamen gezellig eten hier op 1e paasdag..dus ik kon mijn kokkerel kunsten weer uitvoeren heel simpel eigenlijk was het menu..gevulde kipfilet uit de oven..krieltjes ..spercieboontjes in spek gewikkeld..bloemkool met een kaas sausje verse appelmoes ...maar het was goed te eten want alles was schoon op...dus de kokkin tevreden

Toeval bestaat niet..er komen mensen o ons pad die een aanvulling mogen zijn in mijn beleven..die mij weer een nieuwe kracht geven door een berichtje of belletje..mensen die veel al door mijn boys op mijn pad komen maar pas ook een familie lid van 1 van de oudjes die ik mag bezoeken..woorden worden dan gesproken die ik soms net op dat moment nodig heb..terwijl sommigen echt niet weten wat er hier achter de deur allemaal afspeelt..

las volgend gedicht en zo voelt het ook voor mij ...

Ik ben druk en moe iemand te zijn
en te worden wat men van mij verwacht

Waarom ren ik ?
en waarom zoveel tijd aan dingen
die maar zo kort duren?

Is er dan een God die mij drijft tot haasten
tot ik opgebrand zie dat er niets blijft?

of is er iemand
-de rust zelve-
die het woord voor mij doet
en me in de stilte ont-moet ?

ik geloof dat juist dit geicht mij op dit moment doet bewust worden dat ik voor mezelf mag en moet zorgen
als ik dat doe ben ik ook een betere moeder en vrouw binnen mijn gezin..
een gezelligere vriendin voor allen die wij mogen kennen

soms snap ik niet waarom juist dingen op die momenten gebeuren maar toeval bestaat niet al zullen er heus ??? blijven

goede week maar weer voor allen die dit lezen

1 opmerking:

  1. Moeilijk soms om te geloven, maar wel waar: ons leven wordt geleid, al begrijpen we de weg niet altijd.
    Sterkte met jezelf en de gezinsbeslommeringen.

    BeantwoordenVerwijderen