donderdag 1 september 2011

september word feestelijke maand !!!!????!!!!

nou mijn eerste gezellige bijeenkomst in september al achter de rug...zojuist met mijn din M. uit Culemborg ter gelegenheid van haar verjaardag gelunched in de theetuin in Eemnes
we boften met het zonnetje heerlijke lunch hadden we en zo konden we vol plezier op onze uurtjes samen terug kijken !!!! we hebben elkaar door de ziekte dienooit went leren kennen maar mogen elkaar nu met grote regelmaat treffen ..snappen elkaar met een half woord en dat is ook alleeen maar fijn...en op de terugweg heb ik  mij zelf getracteerd op een mooie bos zonnebloemen en zo straalt mijn huis weer gezelligheid uit !

tja alleen waar ik nu zo tevreden ben dat mijn gewicht telkens toch afneemt en ik daar zelf content mee ben ..is al dat heerlijke eten natuurlijk weer minder goed voor het gewicht al probeer ik echt wel op te letten
want bij feestelijkheden horen nu eenmaal ook lekker eten en gezelligheid en je grens dan kennen dat is de issue!!!

maar voor september staan er nog veel meer feestjes op de agenda 5 verjaardagen te bezoeken..
2x stil staan bij Alex verjaardag as. zaterdag al voor het eerst met vrienden en bekenden uit de kerk..en die week daarna met de kern die ook op ons huwelijk mocht zijn
zaterdag voorspellen ze na zomer weer en wat zou het heerlijk zijn als we dan gewoon sávonds bij de buitenhaard kunnen zitten maar als het niet zo is dan hebben we het binnen vast ook gezellig
Alex had de wens om het op deze manier te doen want het afgelopen jaar was niet het allerbeste levensjaar en dankbaar is hij zekers dus dat hij sinds deze week weer  5 dagen aan t werk is
het nieuws wat wij er over heen kregen kwam dan ook als een bom en we voelen toch wel enorme onzekerheid maar willen er ook niet te veel bij stil staan wachten af wat de artsen strax brengen en proberen te genieten van wat we wel hebben
en dat lukt dan ook wel hoor...gister na het eten stapten we nog samen op t fietsje om te genieten hoe mooi het hier in de buurt mag zijn en zo proberen we ook een beetje aan onze conditie te werken...
we oogsten heerlijk en veel van ons eigen moestuintje e als ik daar dan weer een heerlijke maaltijd van mag klaarmaken dan voelt het ook als een feestje...en doet je stil staan bij al die anderen die niet hebben wat wij hier wel hebben
ik mocht jaren terug in Polen zijn en zag daar werkelijke armoede...heb mogen reizen naar o.a. Dominicaanse Republiek en Haiti en zag daar dat mensen geen eten en kleding hadden, in mijn werk merk ik dat mensen afhankelijk zijn van de voedselbank wat mag ik dan blij en dankbaar terug kijken op wat wij hier allemaal hebben..en als we een ander dan een handje kunnen helpen door mee te laten eten van onze tuin of de kleding die wij niet meer passen afstaan dan zorgen we toch voor hun ook weer voor een feestje..het is maar wat je er onder wil verstaan
di. was ik bij Yerèll die weer vocht tegen het monster dat epilepsie heet maar midden september hopen we met hem naar een ontmoetingsdag van lotgenootjes te gaan ..het word georganiseerd in 1 van de mooiste snoezelruimtes van Nederland en dat is een feestje wat ik mijn knul zo gun en waar ik uit wil en kan kijken !!!!
hopelijk is hij dan goed genoeg om het mee te kunnen maken..en mag het voor ons allemaal een feestelijke dag worden..maar ook hopen we dat hij volgende week er bij is als Alex het feestje geeft voor onze "kerngroep"..Sherpa heeft 2 vrouw sterk vrij geroosterd zodat ze mee kunnen met onze knul en als het dan echt mag lukken dan kan dat feestje echt niet meer stuk al is het maar een uurtje hij hoort er bij !!!!

Het is maar wat je onder feestjes verstaat voor mij zijn het soms al de kleine dingen die voor een extra sfeertje mogen zorgen...iedere dag is een klein feestje..zo ga ik vanavond weer naar Yerèll en als hij dan mij op een lach tracteert dan is mijn dag meer als goed !!!!

goed feestelijk weekend alvast
liefs uit laren

2 opmerkingen:

  1. Hoop echt dat je van alle feestjes mag genieten gaan. Veel succes met je bloemen, ze zagen er mooi uit. :-) Heb gisteren ook echt genoten van het beppen, het gaat altijd zo vanzelf.
    Hier een heerlijk zonnetje waar we dit weekend van gaan genieten.
    Sterkte met alle beslommeringen en zorgen die er ondanks de leuke feestjes ook nog zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en mijn gewicht was ondanks het heerlijke lunchen zelfs 8 ons minder )))) dus happy...het weekend in

    we doen het gewoon nog een keer weer hoor ..maar thuis met iets lekkers is ook gezellig

    goed weekend,xx

    BeantwoordenVerwijderen