dinsdag 14 januari 2014

luisterend oor

 een luisterend oor van iemand die iets verder weg staat kan soms echt goed doen

ik sprak een bekende en hij wist (nog) niet dat ik mijn ouders al ruim een half jaar niet mee zie of spreek .. hoe er over mij gepraat werd verbaasde hem want hij kent mij heel anders als ik daar neergezet werd .. dat Joey daar nu woont kon hij ook geen oplossing vinden want opa en oma horen van de kleinkinderen te genieten en niet de opvoeding die voor ouders al zo ingewikkeld is op zich te nemen

het hield mij nog al bezig want ik snap soms echt niet waarom ik zo "fout"ben

teoval bestaat voor mij niet .. dus dat ik gebeld werd oor een professional die ons gezin al wat langer kent moest zo zijn
zij wilde even luisteren en gaf mij het advies probeeer het los te laten velen zullen er wel voor je willen zijn en boven die nare uitingen staan omdat ze jouw heel anders ervaren en kennen

schrijf van je af .. deel je gevoelens met papier.. neem t mee met je gebed .. steun op je geloof waar je zo veel kracht uit mag halen

geen contact met mijn Eigen familie doet echt pijn maar ik moet en probeer verder te gaan
Samen met Karin maakte ik een gedicht ..
van mij af schrijven het helpt mij idd vaak xx

16,5 jaar lang had ik grote zorg .. ik viel na het overlijden van Yerèll* in een flink gat in vele opzichten  .. wanneer doe je het goed ???


 Het leven ging gewoon domweg verder
 Ik moest weer met de wereld mee
 Zoveel andere dingen die mijn aandacht vroegen
 Ik had geen keuze en volgde gedwee
Ik stapte een andere toekomst binnen
 Noemde het voor mezelf opnieuw leren leven,
 Dat ik hierdoor mijn familie verloor
 Daar ben ik nog steeds verdrietig van
Rouwen doe je niet "even "
Alsof het voor mij eenvoudig was
 Alsof het mij geen moeite kostte
 Verder te gaan ondanks verdriet
 Alsof ik een klein probleem oploste
Ik heb/had de steun van de anderen nodig
 Maar afstand werd zelfs een diepe kloof
 Ze zouden er altijd voor me zijn
 Hadden ze dat niet ooit beloofd?
De pijn probeer ik nu buiten te sluiten
 Ik ga "genieten" van mijn nieuwe start
 Maar het gemis en de vraag waarom
 Kruipen nog dikwijls door mijn hart…

via online land heb ik na jaren weer contact met een nicht die in een zelfde sort situatie verkeerd heft ook door haar familie "verstoten" zij heeeft mij bemoedigd en daar haal ik wel veel uit

woorden die zij mij influisterde geven mij kracht
wortels zijn vaak belangrijk voor je groei ...
wie liefde uitdeelt ontvangt het echt terug !
laat ik me daar maar proberen aan vast te houden

mijn deur blijft open staan !

1 opmerking:

  1. Lieve Astrid. Via lotgenoten kwam ik hier, alle respect voor jou en je gezin, is verschrikkelijk zwaar voor jullie, maar jullie redden het! Liefs Ineke Mulder

    BeantwoordenVerwijderen