dinsdag 4 april 2017

bijzondere data

allang weer niet geblogd maar er vanavond zomaar weer zin in om even van me af te tikken en dat ook weer eens te delen

morgen alweer 11 jaar getrouwd en dankbaar en gezegend met mijn man !
wie had verwacht toen we elkaar op 9 mei 2005 voor het eerst live troffen dat we bijna een jaar later elkaar het jawoord zouden geven omringd door velen om ons heen die er nu ook nog steeds voor ons willen zijn
Ja Alex die riep met mijn verjaardag destijds al wij gaan trouwen en ik bedacht me zoiets van jij bent gek hoe durf je dit nu te voorspellen ik een vrouw met kids met een verhaal en veel zorg .. daar blijf jij net als je voorgangers vast niet aankleven maar het liep gelukkig anders !!!
we kozen als trouwtekst Ik zal jullie hoop en nieuwe toekomst geven en die tekst uit Jeremia 29.11 betekend nog steeds veel voor mij

er is in de 11 jaar erg veel gebeurd maar we zijn elkaar niet kwijt geraakt durf zelfs te zeggen komen nog alle dagen dichter naar elkaar toe
hoe we dat doen vroeg iemand pas
veel praten en elkaar vrij laten maar ook dichtbij elkaar blijven
zo zette Alex onlangs een groot kruis in de agenda en hadden we een paar dagen we time even geen beslommeringen van thuis maar tijd voor en met elkaar
ons laten verwennen in een hotel maar ook genieten van cultuur en natuur

Leuke dingen doen tussen alle drukke momenten die ons leven geeft door ze zijn fijn en belangrijk
een paar zondagen terug was het een heel druilige dag .. wij stapten na kerktijd en een broodje thuis in de auto en reden hier in de omgeving een prachtige route in de auto draaide muziek die we samen leuk vinden en we genoten van de loosdrechtse plassen en omgeving .. ondanks de regen was het een waardevolle middag en die momenten wil ik dan ook koesteren

maar helaas gaat het niet alleen maar goed
vorige week kwam ik letterlijk de vrouw met de hamer tegen
7 september 2012 een deel van mijn leven staat voor altijd stil
ik denk dat ik het eigenlijk wel heel goed deed  heb de zeeën van enorme lege tijd ingevuld met mijn werk en vrijwilligerswerk op veler gebied.. binnen de gehandicaptenzorg waar ik echt kan blijven genieten van het contact met oud klasgenoten van Yerèll* de burgeradviesraad waar ik het oa opneem voor de ouderen uit mijn werk en uit de wijk waar ik woon maar ook voldoening haal uit het mee kunnen denken wat heeft iemand nu nodig .. zet mijn expertise graag in ook nog op epilepsie gebied dan niet meer op hedendaags ontwikkelingsgebied maar wel in het kader ervaringsouders kunnen vraagouders helpen en binnen onze kerkelijke gemeente verzorg ik de wekelijkse bloemen stuur een kaartje wanneer nodig en verzorg sinds een aantal maanden weer de zangdienstleiding ... ik ben een bezig vrouwtje maar stil zitten en vervelen past mij niet
maar de laatste weken zijn er veel momenten dat ik alleen maar kan huilen .. en er kwamen ook weer wat lichamelijke klachten om de hoek kijken .. paar mooie en goede gesprekken volgden en de conclusie is je hoeft en kan niet alles alleen doen soms mag je handvatten krijgen waar je mee verder kan in dit geval zou een rouwtherapeute goed passen maar ik zoek dan het liefst iemand die ook goed bij mij past net zoals destijds de psychologe maar zij zei je hebt andere zorgvraag nu .. ik lijk iemand gevonden te hebben die mij past iemand die Yerèll* ook gekend heeft en de ins en outs van gehandicaptenzorg zijdelings kent
ik weet het allemaal goed te beredeneren  ben dankbaar dat ik voor altijd Yerèlls mama mag zijn 16.5 jaar voor hem mocht zorgen en veel mooie herinneringen heb die mij op de been houden mijn geloof wat mijn kracht is en veel lieve mensen om mij heen heb maar loop naar mijn gevoel vast en hoop daar een oplossing in te vinden me echt wel bewustzijnde dat rouwen een leven lang zal gaan duren en de wond met grote regelmaat open blijft springen op de meest onverwachte momenten ...

Er zijn van die data die je nooit vergeet en je leven lang bij blijven .. data van vreugde maar ook van verdriet zoals het hedendaagse leven ook is

Geen opmerkingen:

Een reactie posten