zondag 8 september 2013

onze vakantie vliegt om deel 1

we kijken terug op tot nu toe 1 fijne week samen

ik was zelf al eerder paar dagen vrij en genoot toen van de tijd voor mezelf.. ochtendje shoppen en kleding scoren in soms wel 2 maten kleiner als dat ik vorige herfst kocht.. er is sinds begin maart 7,5 kilo af en na deze vakantie moet ik er echt wel weer even vol tegen aan en goed opletten maar ik ben toch ook wel tevreden want vaak doet stress ook eten en dat weet ik toch ook binnen de perken te houden
ik ging een ochtend al vroeg op pad om het een din heerlijk te wandelen over de Hilversumse heide en te brunchen bij het restaurant want aan de andere kant van de hei lag
er kwam een din bijklessen en thee leuten
na het eten even naar de Zuwe in Kortenhoef rijden waar ik dan met mijn boek zat en Alex een paar baantjes zwom

zo dichtbij huis is en was het al zo mooi dus ver weg hoefden we niet
onze tuin die zoveel ruimte en rust bied
ons huisje wat we zo fijn opgeknapt hebben
en het weer het was zo lekker voor de tijd van het jaar en deed ons zekers ook goed

voordat we samen vrij hadden de planken vol gezet met makkelijke producten waardoor we niet te veel op pad zouden moeten voor sjoppen want dat is niet Lex hobby .. ook de vriezer zat goed vol .. met allerlei lekkers ..want ons moestuintje heeft ons weer veel verse groenten bezorgd  we zouden die 3 weken samen wel goed door gaan komen

maar we begonnen de vakantie samen ook vol schrik
Alex op zijn fietsje onderweg naar de fysio werd geschept door een auto terwijl hij overstak en van overtuigd was dat de auto af wou slaan
hij bleek zelf weinig te hebben reed op mijn fiets en die moest wel even naar de fietsenmaker maar vooral schrik bleek wat we er aan over hielden ik dan want ik was er wel een paar dagen mee bezig
Alex zelf had zo iets van ik heb geluk gehad dit keer .. weet uit eerder ongeluk dat het zo anders kan aflopen als je geschept word (heeft daardoor verbrijzeld onderbeen opgelopen maar het gaat nu goed daarmee )
ons plannetje om dus veel te gaan fietsen deze vrije weken moesten we even aanpassen want de fietsenmaker had niet direct tijd om mijn 2 wieler een opknapbeurt te geven

openden onze vakantie net als de laatste jaren met bbq-en maar met zijn 2-tjes is en was heus gezellig maar met meer hoorde het gewoon te zijn ..heel de vakantie blijven we dat gevoel wel houden
we merken telkens weer we missen Joey hier flink maar merken dat we samen ook weer tot rust komen en dichter naar elkaar groeien.. Lex zijn kids horen we met regelmaat en waaien ook wel langs maar toch ..

waar we 2 jaar geleden met de kids naar de woerdense vakantieweek gingen om daar genieten van een avondje hollandse muziek deden we dit nu saampjes .. even samen "lol" hebben we proberen het echt telkens weer en er zijn zekers ook geniet momentjes maar we merken ook samen dat alles nooit meer het zelfde is

kunnen we en mogen we wel lachen ?
.. Yerèll* overleed vorig jaar .. we missen hem flink maar proberen toch ook opnieuw te leren leven en soms te genieten

we beleefden de week voor Yerèll*s sterven terug weet je nog .. zijn laatste lach was op die zondag avond bij W. die we vroegen om te komen omdat we dachten dat Yerèll* dat nog fijn zou vinden.. toen raakte hij ook in coma maar de epileptische aanvallen bleven hem maar tergen waardoor zijn lijf niet los kon laten .. dankbaar keken we ook terug dat alles gewoon binnen Sherpa heeft kunnen gebeuren en dat iedereen zo betrokken wilde zijn xx
1 jaar verder stonden we aan zijn graf .. de plek die we met regelmaat bezoeken en waar ik tranen laat lopen veel makkelijker als elders en dat ook maar toe laat

heel bijzonder om te ervaren hoeveel mensen ook die 7e sept en de dagen daarom heen aan ons dachten ... dankjewel voor alle berichtjes post bezoekjes bloemen hier thuis of bij Yerèll*s plekje .. het deed mij echt pijn om Joey er deze dag niet bij te hebben maar deed me wel goed toen ik hoorde dat zijn vrienden hem steunden en met hem naar Yerèll* zijn geweest !
zelf schreef ik nieuw gedicht waar ik mijn gevoel uitte http://yerell.blogspot.nl/2013/09/1-jaar-verder.html
maar ook veel dinnetjes schreven een prachtig gedicht voor mijn boy
ik deel er 2 die mij echt raakten en wil daarbij niemand voorbij hoor xx

Elke dag, een nieuwe gedachte
ontstaan uit de zelfde basis
keer op keer zweef ik terug, naar al die mooie herinneringen
en al die liefdevolle aanrakingen.

Mijn ogen sluit ik wanneer ik je wil voelen en ruiken
dan wil ik in alle stilte mijn zintuigen gebruiken.
Ook al ben je zover weg, diep in mijn ziel blijf je altijd dicht bij mij
ook al zijn we apart op dat moment zijn we samen en vrij.

In elke zuchtje wind voel ik je adem
In elke regeldruppel, zie ik jou groeien van een kleine man tot een grote vent.
In elke sneeuwvlok, denk ik terug aan de warmte van je huid
Een vlinder die voorbij vliegt doet me beseffen dat je bij me bent bij alles wat ik doe

Alles wat me koud laat door jou verlies , doet me ineens beseffen dat ik leef
Jij laat me door jou ogen zien, dat ik mag leven voor jou en mij dat jij me liefhebt zorgeloos en vrij
Dankzij jou is het, het echte leven waar ik me in begeef.

Lieve zoon, zo ver weg en zo dichtbij
Ik hou met heel mijn hart van jou.

Wendy Ipenburg


 
1 dag
jouw lach
1 uur
zo zuur

1 keer
nooit meer
Jouw foto streelt ons hart
Liefde en verdriet, zo verward
Voor altijd weg
toch zo dichtbij
Uit elkaar
maar zij aan zij.
Ik bewandel nu jouw pad
En ooit zien we elkaar weer lieve schat!
 
Esther Versluijs

maar we deden deze week nog meer leuke gezellige dingen en de laatste weken die er zo aan gaan komen zullen we ons vast ook niet gaan vervelen
net als vorig jaar is het weer in begin sept weer heerlijk nazomers met zwoele avonden xx en nu het iets koeler is kunnen we toch echt nog wel buiten leven

we gingen een bezoekje afleggen bij een din die verhuisd was en bewonderden haar nieuwe thuis .. maakten er meteen een gezellige dag van door een groot open tuinencentrum  in de buurt te bezoeken en van de mooie omgeving te genieten

het was zo stralend weer dus reden we naar de ons zo geliefde kust .. startten vanuit Wijk aan Zee onze fietstocht ri. Egmnond belandden poosje op privé strandje nabij Bakkum en vervolgde onze weg door de duinen maar ooh wat had ik een conditie van 0,0 us toch maar naar verharde weg gezocht en in Egmond uitgebreidde pause gehouden en lekker op t strand gebivakkeerd .. terug in Wijk van de zee en ondergaande zon genoten en zo al stil gestaan bij onze knul* die aan de andere kant mag zijn xx
zon zee en wind het doet ons telkens weer goed xx

wat ik al eerder zei Nederland is zo mooi en als het weer redelijk mee zit dan hoef je echt niet verder jaren mochten we door Yerèll* niet verder als 100 km rondom Utrecht en daar is en was het ook prachtig nu kunnen we wel iets verder en  doen we dat ook door vrienden verderweg op te zoeken maar hier dichtbij huis is het ook mooi en hebben we het goed

we wilden nog nieuwe zitmeubels en lampen maar konden niet heel goed vinden wat we in ons hoofd hadden toch zijn we heel goed geslaagd eigenlijk wisten we het al na winkel 1 maar hebben toch nog meer afgestruind en over een paar weken staat er hier een nieuwe zithoek xx

we hadden een verjaardag van een dinnetje en combineerden dat met wat familiebezoek we vervelen ons tot nu toe echt niet

een hele stapel to do klusjes op allerlei gebied hebben we afgewerkt
de stapel boeken slinkt flink maar gelukkig is de bieb dichtbij en hebben ze er nog genoeg boeken die ik niet gelezen heb.. leuk wel om na zolang minder tijd daar weer zo vol in te gaan en net zo van te genieten als vroeger
en de computer veel uit .. het bevalt me echt goed !

de eerste volle week samen vrij zit er dus bijna op.. maar van de komende dagen hopen we zekers ook te gaan genieten
en ik heb Alex beloofd de computer blijft uit .. al ben ik benieuwd of hem dit gaat lukken nu hij zelf spelletjes spelen ontdekt heeft xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten